Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 173 ggr
johan
4

Jag älskar USB-C!

image.png

Måste bara säga att jag tycker USB-C är så galet bra och gjort mitt skrivbord så mycket renare.

Jag använder regelbundet tre olika datorer.

• MacMini som är min helt privata och fungerar som media server
  • Macbook Pro primär jobbdator där programmering, möten, etc
  • Surface Laptop jobb-laptop med Windows (eftersom jag jobbar på Microsoft)

Till detta har jag en extern skärm och tangentbord och mus med tre bluetooth-mottagare. Jag har också en extern webbkamera och högtalare.

Vågar du gissa hur många strömsladdar jag använder?

Svar: 2

MacMini vill ha egen ström, skärmen vill ha egen ström. Från skärmen har jag en Thunderbolt 4-sladd som kan fungera för ström, bild, ljud och USB. Både Macbook Pro och Surface Laptop har USB-C och stöd för laddning via USB-C.

Så när jag pluggar in t ex min Mac är det en enda sladd och jag kan använda samma skärm, tangentbord, mus, kamera, högtalare. Samma sak om jag byter till Surface Laptop. Samma enda USB-C-sladd fixar allt.

Älskar hur enkelt och rent man kan ha det på skrivbordet.

Mvh // Johan

Carmarino
0

Använder Microsoft Macbook som arbetsdatorer? 🤔

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2

Jag fattar ingenting men det ser snyggt ut på bilden 😉

/Maria

johan
2

#1: Nja. Det är min privata, men den är ansluten till Microsoft system så jag kommer åt allt jag behöver.

Datorn jag fått från Microsoft är en Surface.

Men det är ingen som hindrar mig från att använda vad jag vill. Och jag kan utan problem köra allt jag behöver på Mac.

Det är ett annat Microsoft nu än när Bill Gates och Steve Ballmer drev det.

Mvh // Johan

_Fisken
1

USB-C standarden är riktigt grym. Highspeedbuss och (om jag inte minns fel) laddströmmar upp till 20A.