kaffespill på laptop?
Tja, detta var ju en rätt så klantig grej, men när jag var på väg till att stänga av datorn råkade jag välta koppen som det var pyttelite kaffe kvar i.
Det hamnade några droppar vid två tangenter närmast kanten/sidan av tangentbordet, och tror inte att det runnnit något ned i själva datorn.
Stängde av den, torkade vid de två tangenterna och vände datorn upp och ned då det är vad google rådde till.
Men, nu undrar jag om det är någon fara att starta datorn i morgon bitti?
Antagligen har det inte hamnat något däri, men man blir ju ändå nervös.
Hur skulle ni ha gjort?
Du har nog gjort rätt. Nuförtiden brukar bärbara datorer har spillskydd under tangentbordet.
#1: tack för svar. 🙂👍
Precis efter att jag hade stängt av den och vänt den upp och ned så kände jag då och då med handen på baksidan, att datorn blev kallare (den blur ju lite varm när den används).
Tror inte att det är någon fara men har ännu inte satt på den. Kommer dock göra det om en stund.
Fortsättning följer med andra ord. 🙂
Har anvät datorn i några timmar nu utan problem, så det tycks inte vara någon fara. 😊
Grattis! 😃
Tack. 😊
Men detta tjänar också som en bra påminnelse för mig om varför jag inte äter/dricker framför datorm och inte kan börja slarva med den "regeln".
Och när vi ändå är inne på påminnelser kan det vara bra att tänka ett varv på säkerhetskopiering av datorn, mobilen och surfplattan. En vacker dag är det för sent.
Ja, just det! Bra sak att tänka på.
Har det mesta på flera externa hårddisker (dumt med en enda om den skulle paja),men det börjar bli dags även där att uppdatera.
Så tack för det! 👍Hade totalt glömt bort det.
- Redigerat 2022-04-17 12:16 av [Moon AppleGrey]
Du kan ju dricka vid datorn säkert om du nu vill det. Eller relativt säkert iaf. Det är att använda en termosmugg med bra lock eller en flaska med pip. Något med lock på, så att det inte är helt öppet.