Datorn iFokus

Datorn

Läst 219 ggr
Sindri
0

kontakt med Facebooks supportteam?

Någon som fått en felaktig avstängning på FB och lyckats häva den?
Det verkar vara omöjligt. Hjälper en vän som blivit avstängd, har googlat hur mycket som helst, har skrivit till dem på min inloggning, men inget händer. Får ingen som helst respons.
Kontot har antagligen blivit hackat (personen fick ett ja på en vänförfrågan som aldrig gjorts), och sedan var det kört.
Det här verkar kunna hända vem som helst, vad gör man?

Niklas
1

Jag har inte varit med om eller känner någon som varit med om det. Däremot är jag inte förvånad över att de är okontaktbara eller svåra att påverka. Det går helt i linje med min uppfattning om Facebook och Meta.

Om det vore jag, och jag verkligen ville vara på Facebook, skulle jag skapa ett nytt konto.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

• Redigerat 2022-05-04 11:50 av Niklas
Sindri
0

#1: Det tråkiga är att personen har gjort det, men det har också blivit blockat. Så måste man skaffa en ny mailadress för varje nytt konto. Plus att all historik, kontakter, bilder mm försvinner. Rena övergreppet enligt mig.
Därför jag inte är ett FB-fan, har inget på min sida, men är beroende av det för att delta i vissa aktiviteter. Tyvärr!

Niklas
0

Vad tycker Facebook att vännen har gjort? Stängde de det nya kontot direkt?

Sindri
0

I det ursprungliga konto påstods det att det publicerats bilder som sexualiserade barn. Otroligt obehagligt. Det andra kontot stängdes bara av.
Allt efter att det kom ett godkännande på en vänförfrågan till helt okänd person, och som aldrig gjorts.

Niklas
1

Märkligt. Facebook som har så mycket information om oss borde rimligen se om någon annan har stulit eller använt kontot.

Syntium
1

#5 Man tycker ju det. Problemet är väl att allt görs automatiskt.

"I'm too old for this shit."