Datorn iFokus

Datorn

Etiketttillbehör
Läst 107 ggr
Calcifer
0

Nytt tangentbord

Mitt tangentbord dog stenhårt i går, men det höll ju i typ 5-6 år så ska inte klaga.

Men jag behöver ju ett nytt ändå. Nu skriver jag på ett tangentbord jag hatar.

Tänkte fråga er om tips på gaming tangentbord? Max budget runt 500, men kan gå lite högre.

Jag vill ha ett med lite motstånd när man skriver. Och det måste vara enkelt att städa om man spiller nåt. Mitt förra hade ett skydd mellan tangenterna och maskineriet. Jag spillde ett helt glas med cola i det och ingenting hände. Skulle lätt köpa ett nytt likadant men det enda man ser är Hyperx.

Sen undrar jag om det finns vissa märken man ska hålla sig undan eller sådär.

Alla tips välkomna!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

johan
2

Jag gillar inte dom där riktigt mekaniska gaming-tangentborden, så mitt tips kanske inte alls passar dig. Men jag är också extremt känslig för vilket tangentbord jag trivs med. När jag köpt Windows-laptops så valde jag ofta dator efter tangentbordet.

Men nu har jag hittat ett tangentbord och mus som jag tycker är otroligt skönt att skriva på och som är relativt tyst.

Logitech MX Master tangentbord och mus.

Det är över din prisklass dock.

Men en sak jag verkligen har nytta av är att dom har tre stycken bluetooth-mottagare, så jag kan enkelt växla mellan olika datorer till samma arbetsplats. Väldigt praktiskt när jag har en privat dator och en jobb-dator, eller att jag och frun ofta slåss om arbetsplatsen i sovrummet när vi ska ha digitala möten. Bara att växla vilken mottagare som ska användas och plugga in sin egen dator.

Mvh // Johan

Calcifer
0

Tack för ordentligt svar. Jag tror denna är den jag har: https://www.komplett.se/product/1211575/gaming/spelutrustning/gamingtangentbord/hyperx-alloy-core-rgb-gaming-keyboard-svart

Jag ska erkänna att jag inte har någon aning om skillnaden på mekaniskt och det andra. xD

Var är det bäst att beställa tangentbordet ifrån? Om du skulle ha några tips därmed.

Nephi
0

Jag har ett hyperX och är supernöjd 😁 Minns inte modell tyvärr

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

johan
0

#2: Mekaniska tangentbord är mer dom gamla traditionella tangentbord där man får trycka ner tangenter rätt djupt.

Det jag har är lite av en blandning av det och laptop-tangentbord som ofta är ganska "grunda".

Mvh // Johan

Calcifer
0

#4: Ja jag vill absolut inte ha sådana tangenter. Mitt skittangentbord jag använder nu är så. Plus att det inte är något djup i knapparna, de är i princip platta.

Jag googlade och tangentbordet jag har och hatar har Membrantangentbrytare. Så jag gissar på att ett mekaniskt skulle vara bättre?

Niklas
2

Gå till exempelvis Elgiganten och testa tangentborden de har uppställda. Då kommer du snabbt känna vilket du gillar bäst.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Calcifer
0

#6: Vi har inte elgiganten här. Vi har en mycket mindre butik och de hade två tangentbord, som inte var gaming anpassade. Jag gick nämligen dit idag men hittade som sagt inget. Tangentborden de hade var membrant, och det vet jag redan hur det känns och vill inte ha ett till sådant. Så det är nätet jag måste vända mig till, tyvärr.

Det här har jag kikat lite på: https://www.komplett.se/product/1185562/gaming/spelutrustning/gamingtangentbord/trust-gxt-860-thura-halvmekaniskt-gamingtangentbord-svart

Niklas
0

#7: Det tycks i alla fall Amazons användare överlag vara nöjda med:

» Trust GXT 860 Thura USB QWERTY italiensk svart – Tangentbord (kabel, USB, halvmekanisk nyckelswitch, QWERTY, LED, svart) : Amazon.se: Elektronik

Har du fattat vad halvmekaniskt betyder?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Calcifer
0

#8: Inte helt nej 🤦‍♀️

Jag länkade högre upp i tråden till det tangentbord jag hade och som stendog. Jag har alltid antagit att det är mekaniskt men det är det inte, tror jag?

Haha, jag hade visst redan kikat på det tangentbordet:
https://www.komplett.se/product/1185562/gaming/spelutrustning/gamingtangentbord/trust-gxt-860-thura-halvmekaniskt-gamingtangentbord-svart

Calcifer
0

Jag blir tokig snart. Måste ju ha nytt tangentbord, men det finns för mycket att välja på xD

Hittade ju "mitt" tangentbord online, så jag skulle kunna ta det säkra före det osäkra men samtidigt vore det kul med nåt nytt.

Nephi
0

Maxgaming har mycket kul om du inte kikat där 😉
Ska ha mitt nästa därifrån så jag har mer möjligheter att göra ett personligt tangentbord

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Calcifer
0

#11: Den sidan hade jag aldrig hört talas om, men tack så mycket för hjälpen, hoppas jag hittar nåt jag behöver och tycker om.