Prishistoriken döljs
Jag installerade tidigare ett tillägg, WC price history, i min webbshop för att visa varornas tidigare pris. Det var ett enkelt tillägg som har fungerat bra. 🙂
Dock så har jag nu installerat ett tillägg, Acowebs WooCommerce Dynamic pricing, som gör att jag kan sköta rea-priserna på ETT ställe, mot att tidigare gå in i varje produkts inställningar och ändra priset på varje variant, som var mycket tidsödande. Nu skriver jag bara in procentsatsen och vilken kategori, så enkelt och tidsbesparande! 🙂
Men då känner inte tillägget för prishistoriken av att det är någon prissänkning, då ingenting har ändrats inne på produkten.. Så nu visas det ingen prishistorik längre! 😕
Jag har provat att bocka för att det ska visas på alla produkter, inte bara prissänkta produkter men det funkar konstigt nog inte heller. De varor som ej ingår i rean får då helt rätt informationen om prishistoriken men det står fortfarande ingenting om det på rea-varorna. 🤔
Någon som har något tips! 🙏
(den smala bilden visar inställningarna i tillägget för prishistoriken, den andra visar inställningarna i tilläget för rea-priserna)
- Redigerat 2023-03-02 15:39 av Listo
Det låter som om det nya tillägget inte ändrar priset i pristabellen, bara det som visas. Du kanske får kontakta utvecklaren och fråga om det finns någon lösning på det.
Jag mailade dem men har ännu inte fått svar. Får försöka lösa det på nåt annat sätt. Vill dock inte ta bort tilläget som underlättar vid reapris-sättning, har ofta många olika saker på rea. 🤔
Lycka till!