Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 552 ggr
lerboden
2007-12-26 12:00
0

Windows problem - tror jag.

Hej.

fick strömavbrott vid ett tillfälle just när jag höll på att stänga ner. hade inställerat nått så datorn var inne i skedet när den skulle ställa systemet i ordning när strömmen gick.

vid omstart var datorn svart det blev till att ominstallera Windows XP pro. men datorn har inte blivit vade varit.

bränna en DVD går plötsligt inte - stannar på "halva" vägen. går inte att expandera en fil. går inte att infoga fil när jag skall skicka meil datorn hänger sig så jag får stänga ner meilprogrammet. sen finns det andra konstigheter. Vid start verkar det som den måste stänga något fönster innan datorn startar. Vid att stänga av datorn visar den att den måste ladda hem 84 filer från säker surt utan att den gör det. får samma meddelande varje gång jag stänger ner.

Nu undrar jag - är det bara ett programvarufel eller kan det vara någon "minneskomponent" eller liknande (hårdvara)som är orsak till felet.

själv är jag en glad användare av datorn inom bild, videoredigering internet och det vanliga kalkylering bokföring etc. Kan inget om systemet.

tacksam för idee´r

sumpen
2007-12-28 00:48
0

det kanske inte räcker att du ominstallerar Xp, utan måste formatera den också..? provat de?

PRO_Anders
2007-12-28 15:08
0

JAG hade provat med att byta plats på RAM-minnet och ta ut grafikkortet och satt i det igen. Formatera är en lösning, ta då bort hela partionen först.

Felet kan också ligga i BIOS…

Gå in i BIOS, ladda "factory default", gå ut med "save and exit"..

Funkar det då, så får du "fininställa" BIOS efter det..

lerboden
2007-12-28 23:54
0

Tackar för svaren

i morgon skall jag formatera om c-disken och ominstallera.

det där med BIOS törs jag nog inte ge mej på ännu.

roffe