Datorn iFokus

Datorn

Läst 120 ggr
Sindri
0

Hur får man rätt mot Google?

Hittar ingen bättre sajt för denna fråga

"Någon" har lagt in en annan bostad (grannhus) på vår plats och nu behöver jag verkligen ha vårt hus utmärkt på en karta. Grejen är att flera hus i närheten har samma adress, då det inte är stadsplanerat område.
Jag har föreslagit ändring på Google Maps ett par gånger, men det händer inget, nu börjar det blir bråttom.
Vet någon något annat sätt att få kontakt med Google Maps? Det är ju rätt läskigt att vem som helst kan lägga in vad som helst på en karta.

Sindri
0

Tack, det där handlade dock om en liten annan sak. Deras hus var rätt markerade, men det var fel på navigeringen.

Pyttelite
0

#2: Jo men nu var det hur man skulle felanmälan inte specifikt ärendet i sig.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Pyttelite
0

Rapportera data- och innehållsfel på Google Maps I denna artikel hittar du lösningar på fel som du kan stöta på i Maps.

Viktigt! Du kan bara rapportera fel på Maps i vissa länder och regioner.

Läs mer här:

https://support.google.com/maps/answer/3094088?hl=sv

I denna artikel hittar du lösningar på fel som du kan stöta på i Maps. Viktigt! Du kan bara rapportera fel på Maps i vissa länder och regioner. Lägga till eller redigera information
Sindri
2

Ja, det är det jag skriver - jag har anmält det två gånger, men inget händer. Ingen som helst respons från Google. Jag är inloggad på mitt konto och det skall komma ett svar från dem, men det verkar mala otroligt långsamt, och jag börjar få brått.

Liz85
2

#0: Jag är bara nyfiken. Så min fråga är som om en faktatörstande nyfiket frågande 3-åring frågar dumma frågor, typ… 😁

Hur kommer det sig du behöver ha ert hus utmarkerat?

Sindri
1

Det är inte i Sverige, och det är svårt att hitta dit eftersom det inte finns några gator, bara småvägar på landet.

Pyttelite
0

Du ska ju kunna se status på ärendet om det landet har redigeringsmöjlighet.

Liz85
0

#7: logiskt. Hoppas det löser sig!

Sindri
0

#8: Det står att de skall maila när ärendet är under behandling en det verkar ju kunna ta hur lång tid som helst. Suck!

Pyttelite
0

#10: Fast du ska också kunna följa ärendet iallafall i Sverige.

Sindri
0

Har surfat runt på alla möjligheter känns det som, men hittar inget sådant.

EDIT: Oj, precis nu fick jag svar. "Undergår granskning". Skall de åka ut och kolla på skyltarna på grindstolparna? Det här kommer att ta tid…….

• Redigerat 2023-04-19 23:10 av Sindri
Pyttelite
0

#12: Bra! Då finns det kanske någon bakom 😊

Sindri
1

Nu har de faktiskt gjort en rättelse, men inte tagit bort det felaktiga gårdsnamnet. Skönt att det händer något i alla fall, jag får skicka in en ändring igen.