Datorn iFokus

Datorn

Etiketterwindowsmicrosoft-office
Läst 111 ggr
91Marran
0

Windows 10 och Office 2007

Fungerar Office paketet 2007 på Windows 10?

Min förra dator från 2012 har 2007 och jag har precis bytt dator. Min förra dator har Windows 10, men den hade redan 2007 när jag uppgraderade till Windows 10. Den nya datorn har Windows 10 men inget Office paket installerat.

Använder PowerPoint och Word nästan varje dag och vill inte skaffa en nyare variant. Vill att allt är som vanligt.

Står att man kan få på ett usb minne (back up). Bör man välja det? Det är mycket dyrare än utan. Inget man måste ha om jag förstod rätt.

Hoppas att det inte är för invecklat skrivet.
Jag är tacksam för all hjälp!

Mvh
Mig

Sindri
0

Office 2007 har olika versioner (småuppdateringar), du måste veta vilken version du har.
Men om det fungerade på din gamla dator med W10 så borde det fungera på den nya.

Jag förstår inte riktigt vilket USB-minne du menar? Ett USB-minne brukar inte vara något som följer med en dator, det köper man separat.

Men du behöver ett USB-minne (eller en extern hårddisk) för att kopiera Office 2007 från din gamla dator till din nya.

91Marran
0

Så jag kan få Office från min gamla dator till den nya? Så jag behöver inte köpa på nytt?

Stod att när man köper nytt så kunde man få en kopia på usb.

Tack för att du hjälper mig.

Mvh
Mig

• Redigerat 2023-07-03 09:21 av 91Marran
Sindri
0

Jag kan inte svära på att det går, jag vet ju inte exakt hur din nya dator är konfigurerad. Hur köpte du ditt gamla Office? På en DVD-skiva eller via internet med en kod?

91Marran
0

#3: Det fanns redan i datorn tror jag. Kan höra med pappa.

Mvh
Mig

91Marran
0

#1: Hur ser jag vilken "2007" jag har?

Mvh
Mig

Sindri
0

Du får gå in på inställningar och leta dig fram. Jag kommer tyvärr inte ihåg vägen dit längre, men någonstans på datorn kan du hitta operativsystem och version.

91Marran
0

#6: Tack! Får leta lite då.

Mvh
Mig

91Marran
0

microsoft office home and student 2007

Heter versionen. Har googlat men inte hittat den versionen. Hitta bara andra.

Mvh
Mig