kan inte ändra lösenord
Jag har en relativt ny dator. Nu kan jag inte logga in för jag får uppmaningen:
"Ditt lösenord har går ut och måste ändras". Det har jag inte lyckats med.
Jag trodde först att det var pinkoden det gällde fast någon sådan har jag inte haft på den datorn. Det har bara varit att klicka på login.
Sedan trodde jag att det gällde microsoftlösenordet men det funkar ju inte heller. Jag har min gamla dator kvar och där funkar microsoftlösenordet.
De tips man kan hitta på nätet bygger i regel på att man redan är inne i windows och kan utföra diverse operationer men jag kommer ju inte längre än till "ditt lösenord är felaktigt. Finns det något sätt att runda loginrutinen?
#0: Texten "glömt mitt lösenord" brukar finnas att klicka på
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-07-09 21:33 av beem
Nej, det står bara lösenordet har gått ut och måste ändras.
När man försöker göra det står det bara "felaktigt lösenord".
Ingenting annat.
Inte heller står det vilket konto det gäller. Är det microsoft eller pinkoden?
Man får inte veta mera.
#2: jag skulle gissa att det är det lokala datorkontot.
Man kan ställa in en policy för hur ofta man behöver byta lösenord.
Kan du skicka en bild på hur det ser ut?
Mvh // Johan
Jag pratade med firman där jag köpte datorn. De visste vad det var. Det hade med installationen av Windows att göra. Mer vet jag inte men det räckte med att lämna alla fält tomma och trycka på Enter så var saken klar.
Så kan det gå när inte haspen är på.
#0: När vi köpte ny dator fanns företagets lösenord i datorn som vi då fick byta.
Kan det vara så för dig ?
Sorgen är kärlekens pris
Nä, jag tror att det var microsoft som inte gillade att det inte fanns något lösenord så efter en tid så kom lkravet på att ändra lösenordet som inte fanns.
Det är vad jag tror. Mitt vanliga ms lösenord funkade i alla fall inte men som sagt räckte det att lämna alla fält tomma.
#4: Skönt att det löste sig
Sorgen är kärlekens pris
#6: Det är för att du blandar ihop datorn lokala lösenord med lösenord för ditt Microsoft-konto för Outlook, OneDrive, etc.
Mvh // Johan