Datorn iFokus

Datorn

Etiketterwindowsmicrosoft-office
Läst 77 ggr
91Marran
0

Officepaketet 2007

Hej jag vill ha samma på min nya dator som den gamla. Hade "Home and student 2007" på den förra. Hittade bara proffesionell och standard nu. Fungerar standard lika bra som den jag hade innan? Vill att till exempel PowerPoint ser lika dant ut då jag använder det mest av programmen för att skriva på min bok.

Mvh
Mig

johan
1

Om du har kvar installationsskivan och produktnyckeln från "Home and student 2007" borde du kunna använda det igen.

Att köpa en version från 2007 nu kanske både är svårt och dumt. Många säkerhetsproblem som fixats i senare versioner.

Nya versionen finns i två utgåvor. Dels finns "Home and student" fortfarande som en engångskostnad, men du får inga uppdateringar. Sedan har du Microsoft 365 Personal som är en prenumeration där du får löpande uppdateringar, 1 TB lagring på OneDrive och massa annat.

https://www.microsoft.com/sv-se/microsoft-365/buy/compare-all-microsoft-365-products-b

Mvh // Johan

Köp Microsoft 365-prenumerationen som passar dig eller din familj bäst. Jämför priser och funktioner. Arbeta sedan bättre och få saker gjorda var som helst och på alla enheter.
91Marran
0

#1: Tack för svar.
Om jag nu köper en nyare version kan mina dokument se annorlunda ut? Typ att jag måste göra ändringar i dokumenten för att den nya versionen ser annorlunda ut. Främst PowerPoint.
OneDrive är jag inte intresserad av. Vill ha mitt bara på datorn.

Ska höra med pappa om han har en skiva. Mitt fanns redan i datorn när jag köpte den. Tror att han har samma på sin dator och kanske har skivan kvar.

Mvh
Mig

johan
3

Du kommer kunna öppna filerna och dom kommer se ut och fungera precis som vanligt.

OneDrive är väldigt skönt för att ha en säkerhetskopia av dina dokument. Om det är något som du jobbat mycket på, som jag tolkar att du gjort, så kan det vara ovärderligt att ha en backup som inte ens finns i ditt boende. Inte bara har du skydd mot att t ex din hårddisk kraschar, du har också ett skydd mot att datorn blir stulen eller huset brinner ner. Allt är givetvis förhoppningsvis inte troligt, men om det händer är det skönt att ha en backup.

Kör du Windows är det kanske troligt att du redan har OneDrive, fast med begränsad mängd utrymme.

Mvh // Johan

Carmarino
2

Det är lite skillnad på PowerPoint 2007 och den senaste versionen. Jag blev dock glatt överraskad över hur mycket bättre och enklare den nya versionen är. Den är lite annorlunda men inte mer än att du kommer att känna igen dig.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2023-09-11 23:32 av Carmarino
johan
2

#4: Bra sammanfattning! Håller med.

Men man behöver åtminstone inte vara orolig för att ens gamla filer inte går att öppna och fortsätta jobba ,ed.

Mvh // Johan

Carmarino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5: Nej, mina filer har uppdaterats efterhand som programmet har uppdaterats. Brukar göra en personlig almanacka varje år, som jag ger i julklapp till ett par stycken som gärna vill ha den. (Trots alla elektroniska varianter tycker de att det ger bättre överblick att ha den hängande på väggen så de lätt kan se den. 😊)

Den första gjorde jag 1998. Så den har varit med om ett antal uppgraderingar under årens lopp. Eftersom den är rätt "knölig" att ändra så uppskattar jag hur mycket lättare det har blivit i den senaste versionen. Tidigare tog det mig minst dubbelt så lång tid att fixa till den. Och då jobbar jag ändå inte med PowerPoint särskilt mycket - i princip bara när jag gör almanackan. Jobbar man med programmet ofta så går det säkerligen ännu lättare och snabbare.

(December är den månad som är "pilligast", för det är så mycket information och bilder som ska flyttas år från år.)

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ