netflix, tv4 play mm
Detta är kanske fel forum men jag slänger ut frågan ändå.
Min bror har en mobil bredbandsrouter för att kunna se strömmande tv.
Det har väl funkat någorlunda.
Nu plötsligt försvann netflixikonen och tv4 play funkar inte heller.
Man blir uppmanad att signa in på google play. Vi kom på lösenordet efter mycken letende.
Vid sökning på google play hittas inte netflix över huvud taget. Bara hundratals andra mer eller mindre okända kanaler.
TV4 play ser lovande ut till en början men man fastnar efter ett tag. jag kommer inte ihåg var.
Vad har google play med saken att göra.
TV4 play verkar inte vara riktigt färdigt tekniskt. Alla möjliga problem. Tur att Cmore finns så länge det nu varar.
Jag kanske är lite trög men vad är det ni försöker kolla via. Är det en dator, en tv eller någon slags apple-tv-grej?
#0 Inte glömt att betala eller?
/Maria
Min brors tv har en wifi mottagare som får sin signal från den mobila bredbandsroutern.
Jag har liknande arrangemang till kökstvn.
Man kan då installera olika appar som netflix discovery svtpaly osv.
Det har funkat tidigare men nu verka google ha lagt sig i.
Vad betalningen beträffar så har han använt mitt abbonnemang. man får ju vara två användare. Och tv4 play är väl gratis?
Aha så det är via en smart-tv iom att du faktiskt kan installera appar på den. Tycker det låter konstigt om appen bara försvinner då. Han har möjligtvis inga klåfingriga barn eller ett tekniskt intellektuellt husdjur som kommit åt något? ;)
Och ja tv4play är gratis till viss del. Det är till vissa program du behöver ett betalkonto. Så slänger du inte försöker se något låst program kan man se hur mycket man vill.
- Redigerat 2023-10-17 18:33 av Liz85
Vi har råkat ut för att en TV helt plötsligt inte uppdaterar vissa appar och då försvinner de från TVn. När vi köpte vår första smart-TV försvann SVTPlay efter bara någon månad.
Det är avtal mellan apputgivare och TV-tillverkare. Surt!