produktnyckel?
jag fick en ny dator i julklapp =) allt funkade felfritt, otroligt nog!
men nu undrar jag vart jag hittar produktnyckeln till microsoft office word, det var redan förinstallerat på datorn. Kan tilläga att jag har windows vista om det var till någon hjälp.
vars kan jag hitta den?

Den finns på CD-skivan du fick med datorn.
(Som du inte har fått)…som ingen får när de köper en dator med förinstallerat (och betalat) OP, och ändå köper folk burken..
Hör med affären, du SKA ha CD-skivan, för du har betalat för den.

Okej =/ får väll höra av mej till dom då.
tack för hjälpen!
Det är inte alltid man får med CD-skiva med program. De kan ligga på en egen partition också. Men du borde ändå fått med någon produktinformation och nycklar, antingen fastklistrat på datorn eller på någon enkel manual.
Mvh // Johan

Vilken version av Word gäller det?
Har för mig att i Word 2003 och tidigare gick man till Menyn Hjälp och valde Om längst ner så dök produktnyckeln upp.
I Office 2007gå du till ikonen högst upp till vänster och där väljer du Resurser och sedan Om Microsoft Word. Då dyker produktnyckeln upp.
Men om du köpt datorn legalt och då även Word men inte har en produktnyckel kan du kontakta Microsoft och få en ny. Denna KB artikel från Svenska Microsoft visar hur du skall göra

microsofts elaka påhitt det är med produktnycklar, valideringsverktyg och så vidare.
det är ju dom som betalar för sakerna som åker illa ut, om man laddar ner något så är ju allt det borttaget så man slipper det.
#5: Ja, de uppmanar folk att piratkopiera snarare än att vara laglig. Jag vet inte hur många OEM-licenser jag har där nyckel sägs vara ogiltig efter att man installerat om datorn.
Men Microsoft är inte ensamma. Adobe är precis lika irriterande med sina nycklar och de fungerar i mitt tycke ännu värre är Microsofts system.
Mvh // Johan
Bara för att word är installerat på datorn betyder inte det att det ingår. Office brukar förinstalleras som en testversion på nya datorer och om man vill fortsätta att använda office efter testperioden så får man köpa en licensnyckel för att låsa upp programmet. Som standard kan man använda office 25 ggr men det går att begära en 60 dagars testversion genom aktiveringsassistenten.
Men som sagt…det skulle förvåna mig oerhört mycket om office ingick i datorköpet…det brukar det aldrig göra.