Datorn iFokus

Datorn

Läst 163 ggr
perk
0

Rättstavat i Word blir fel.......

Någon som är duktig på Microsoft Word, när jag skriver så blir ofta rättstavade ord ”felmärkta” och förslag på ord med norsk stavning. Färg blir tex farve någon som vet vad det beror på?

Jag bor visserligen bara 17km från norska gränsen, men det borde väl vara någon inställning som är galen.

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

Pyttelite
0

Vilket språk har du ställt in?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

perk
0

Jag har nog aldrig ställt in något språk, det är ett sådan office paket som jag betalar en årsavgift för.

Pyttelite
0

Kolla inställningarna - det finns även möjlighet att ställa in automatdetektion.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Carmarino
2

#2: Titta under Arkiv --> Alternativ --> Språk.
Sedan kan du även kolla under Språkkontroll för att se vad som är inställt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

perk
0

Jag fattar ingenting för det står att det är svenska , men nu har det börjat föreslå finska ord ser det ut som.

Carmarino
0

#5: Det var märkligt. Minns inte om det finns någon inställning för datorn, men i så fall kanske det kan ha blivit något fel där.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
0

#6: Nu sitter jag vid dator och kan kolla. Om du tittar i Inställningar --> Tid och språk --> Språk så kan du kolla om det finns med några andra språk än svenska där.

perk
0

Det är bara svenska där som språk 🤔

Carmarino
0

#8: Mysko.

perk
0

Nu verkar det som om det fungerar som det ska igen.

Carmarino
1

#10: Så bra att det löste sig.