Microsoft Edge stjäl Chromeflikar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Windows är ett virus.
"I'm too old for this shit."
Ja, jag har märkt till min förskräckelse att länkar man trycker på helt plötsligt öppnas i Edge. Man måste högerklicka och begära att de öppnas i Chrome.👿 Men de har inte inkluderat mina flikar i Chrome. Som tur är.
- Redigerat 2024-02-05 11:10 av Sindri
Edge brukar återställa vissa inställningar när det gjorts en uppdatering. Kanske är det så att inställningen att öppna länkar i Chrome har försvunnit? (Om den nu finns.) Eller har möjligen Edge av någon anledning blivit standardläsare?
Själv har jag inställt att alltid visa fältet Favoriter, men det brukar försvinna lite då och då. Väldigt irriterande.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#2 Det pratades ju om i videon att personen ställt in Chrome som standard men helt plötsligt öppnas Edge med samma flikar som i Chrome. Är en browser standard så är den. Microsoft ska inte komma och säga "Det var väl ett misstag att du avinstallerade Edge? Vi har i alla fall åtgärdat det nu".
Detta är bara en i raden av vidrigheter Windows sysslar med nu för tiden.
#3: Aha, kollade inte videon.
Läste någonstans att det är på gång att "de stora jättarna", som Microsoft, Apple och Meta, kommer att bli tvingade att göra det möjligt att välja bort deras egna applikationer, men hur långt den processen har kommit vet jag inte.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#4 Vore ju inte en dag för tidigt om det skulle hända
#6: Haha, bra ingress där!