Problem med musik på USB minne
Har kopierat musik mp3 från datorn till USB minne. Problemet är att det är olika ljudnivå på låtarna när jag spelar upp i en FM radio. Är det minnet eller radion som ställer till det? Går det att fixa?
Det ligger nog redan i Mp3-filen, vilken nivå den ligger på i ljudet. Så om det är störande får du nog gå in och ändra det på något sätt i/hos själva mp3-filen.
#1: Tack för svar. Så kan det kanske vara. Men i sådana fall undrar jag om datorn justerar ljudet när jag spelar upp på den för där är det inte så. Känns inget vidare att behöva fixa ljudet på alla mp3.
Ljud är ofta inspelat med olika hög volym. Det finns musikspelare som kan justera ljudet när man lyssnar så att alla låtar spelas upp med samma maxvolym.
Varifrån kommer musiken på USB-minnet ursprungligen?
#3: Det mesta är rippat från cd-skivor. En del från Internet. Det är olika ljud på både låtar som är rippade från olika CD och de från IT. Då har alltså min dator ljudjustering eftersom det inte blir så på den. Men radion har det uppenbarligen inte.
Har du någon rekommendation på spelare som har justering av ljudnivå, som går att koppla till min FM-radio? Eller vet du om det finns FM-radio som har ljudjustering?
MVh
Elionor