Extraskärm till bärbar?
går det o köra två skärmar till en bärbar dator? (den ordinarie + en separat/extra)
är det grafikkortet det hänger på eller kan man bara koppla till en skärm till i uttaget som finns? finns även en såndär hdmi utgång har jag sett.
grafikkortet jag har är Nvidia GeForce Go 7600

tackar för ditt svar! hoppas det funkar för en pc också?
Jag har samma grafikkort som du rumpan och jag kör dubbla skärmar utan minsta problem.
Det är nog enklare att hitta en billigare skärm med vanlig VGA kontakt än en med HDMI. Du kommer inte att se någon skillnad mellan dessa olika kopplingar i alla fall och ljudet från HDMI:n lär du väl inte behöva på din dataskärm?
För att aktivera den andra skärmen högerklickar du bara någonstans på skriovbordet och väljer "Egenskaper" och fliken "Inställningar". Där bockar du i att du vill utöka Winidows skrivbordet…
Tom

ahh stort tack tom! vet inte vad hdmi är förutom att det har ngt med skärmar o göra, tänkte det var bäst att nämna :)
tänkte koppla på en sån här, någon som vet om den är bra?
god jul på er!
De har en test i näst senaste numret av tidningen PC för alla där en Samsung fick bra betyg. Det var inte exakt samma modell men snarlik.
Tom
Vi köpte julklapp (främst till mig) en stationär dator och fick då med Samsung-skärmen. Äntligen säger jag bara.. har haft laptop i evighet så nu känns det extra lyxigt.
Den är 20" med upplösning 1680×1050

Funkar det inte så kan du alltid köra en Matrox Dualhead

#9 ah tackar. tror jag sett sånna där dosor på kontoret