Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1330 ggr
Madick
0

Får inte igång extern hårddisk

När jag kopplar in min externa hårddisk får jag svaret att "En av de anslutna USB-enheterna fungerar felaktigt eller känns inte igen".

Vad i hela friden ska jag ta mig till nu? Den lyser glatt som om den funkar. Det funkar inte på någon av datorerna jag provat på.

Hjortronsylt
0

Har du installerat drivrutinerna för den? Eller har den fungerat tidigare? Är ingen expert men det verkar som det inte är Plug-in på den utan att datorn behöver drivrutinerna för att hitta den.

Madick
0

Den har funkat suveränt i ett halvår, nu plötsligt vill den inte.

pentsium
0

om du går in i kontrollpanelen/administrationsverktyg/datorhantering/lagring.

så skal disken finnas med där annars så är den helt trasig o då kan du prova att ta ut den ur kabinetten och koppla in den direkt i datorn, har du tur så e det kretsen i kabinettet som är trasigt och hårddisken e hel,

otur så e disken trasig eller iallafal har krachat.

förutsätter att du har testat den på olika datorer och även startat om datorn

PRO_Anders
0

Använd en kortare anslutningskabel om möjligt, så funkar det…

Kaj
0

Jag har haft liknande problem tidigare och då visade det sig att min USB hubb hade börjat bli dålig. Jag prövade då att koppla in den på andra USB portar och då gick den igång efter en omstart.

Madick
0

OK, nu börjar det bli avancerat… Ta ut ur kabinetten??

Kaj
0

Vilken typ av hårddisk är det fråga om?

Madick
0

Det är en Western Digital Essential 250GB.

Kaj
0

Ahaa, har själv haft problem med just WD Passport som jag köpte via Dustin. la av precis som du får. jag fick en ny från Dustin och även den la av efter ett tag så jag reklamerade och fick pengarna tillbaka.

Kör visserligen en WD essential 500 gb och den har funkat i ett par år nu.

Såg någon stans att någon ahde problem med WD essential och hade stängt av datorn, dragit ur alla strömkablar och väntat ett tag. Därefter pluggat in strömkablarna och startat om och sedan funkade hårddisken. kan vara värt att pröva

Madick
0

Jag har möblerat om idag och stängde av strömmen. Tog bort scannern som knappast används, och satte WD i den istället, och plötsligt funkade den!!

Sååå lycklig, nu ska jag säkerhetskopiera allt på den…

Kaj
0

Jaha då var det säkert scannern som krockade med din USB disk. men det kan åxå vara så att din USB port där du hade din WD på tidigare börjar bli lite trasig