Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 82 ggr
nicholasherman67
0

Ecel, letaupp, letaupprad, letauppkolumn ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej !!
Jag behöver hjälp med följande: formeln LETAUPP.

I kolumn E3 (flik: MATCHER) står hemmalaget, i detta fall Atalanta, som ska möta bortalaget Houston, kolumn F3 i den amerikanska ligan.

I kolumn D3 vill jag ha in ett värde från flik 2, som heter: usa-mls-teams-2024-to-2024-stat

Jag vill alltså leta upp laget Atalanta i flik 2, som står i kolumn A23 (gulmarkerat)

I kolumn D23 hittar vi värdet 1,11. Detta värde vill jag att det ska synas direkt i fliken, MATCHER, i kolumn A23.
Hur skriver man det som en formel i fliken, MATCHER, kolumn a23, så att den letar upp det värdet i den andra fliken?
Likaså vill jag ha in värdet i fliken, MATCHER, i kolumnen E3, för bortalaget dvs Hoston, som står i kolumnen A7 i fliken som heter
usa-mls-teams-2024-to-2024-stat, dvs värdet 1,25 (blåmarkerat) i kolum E7, och per automatik få det infört i fliken MATCHER,kolumn E3

Har bla försökt med formel typ LETAUPP, LETAUPPRAD etc utan att få det att fungera
Behöver hjälp !!
Med vänlig hälsning
Nicholas

Niklas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har inte använt funktionen men det står att den fungerar så här:

LETAUPP([Sök efter…];[Sök här…];[Returnera…])

Med lite gissande skulle jag prova att skriva så här i ruta D3:

LETAUPP(E3;usa-mls-teams-2024-to-2024-stat!A3:A31;usa-mls-teams-2024-to-2024-stat!D3:D31)

usa-mls-teams-2024-to-2024-stat! framför cellreferenserna anger att de sökta cellerna finns i fliken som heter usa-mls-teams-2024-to-2024-stat.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

• Redigerat 2024-09-18 15:01 av Niklas