Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 175 ggr
[Peace&Love]
0

Behöver lite hjälp här :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu heter sajten datorn i fokus och jag hittar ingen annan sajt som passar för det här rör en TV som min gamla far har. Han måste ha kommit åt någon knapp på fjärrkontrollen och jag lyckas inte hjälpa honom men tänker att ni teknikkunniga här inne kanske vet råd hur få tillbaka normala bilden.

Lägger in bild på både fjärrkontrollen och hur TV bilden ser ut det står HH men är ett stopp kring den sen när tiden gått ner börjar det bara om igen och så där håller det på. Försökte googla mig fram men utan resultat.

Nån som kan ge råd hur han ska få bort det där ? för TV-n fungerade normalt på förmiddagen så nån knapp på fjärrkontrollen måste han ha kommit åt.

Maria
1

Jag brukar prova med att stänga av allt och börja om.

/Maria

[Peace&Love]
0

Det har vi provat men tyvärr ser det lika ut så något har han kommit åt på fjärrkontrollen.

Carmarino
1

Vet inte vad han har för abonnemang, men bilden visar kanalen SVT2 HD. Normalt ska det inte stå HD efter, så kanske han har kommit åt inställningen på något vis. Han kan ha tryckt på siffertangenterna och hamnat på kanal 420. Testa att trycka på siffran 2 och se om det gör att kanalen byts.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Peace&Love]
1

Han lyckades få ordning men minns inte vilken knapp han kom åt så allt återställdes och hoppas att det inte upprepas och tackar för tips här i tråden :-)

Carmarino
1

#4: Så bra. 👍😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Bo§e
0

Jag testar funktionen med "krympt text", men lyckas inte få det att fungera.
Vet inte om jag gör något fel, eller om det inte fungerar i min PC-miljö..
Har W10, Edge, Office, och för övrigt inga installationer som "sticker ut"…

Hur gör ni…?

"Don't Panic" (Douglas Adams)

• Redigerat 2024-12-31 13:13 av Bo§e
Carmarino
1

#6: Vet inte hur du har gjort, men det är vanlig markdown-kod som gäller. Antingen skriver du
<sup>höja upp text</sup>
eller
<sub>sänka ner text</sub>

Bo§e
1

#7: Aah….ja, såklart…tack för hjälpen..👍

Det fungerar utmärkt !

Jag var alltför fixerad vid knappen på redigeringsmenyn (som jag fortfarande inte är vän med..🙂 )

"Don't Panic" (Douglas Adams)