Datorn iFokus

Datorn

Etiketterövrigtproblemlösninginställningar
Läst 106 ggr
Fornöga
0

Skenande kakinställningar

När man öppnar en hemsida fladdrar inställningarna för kakor förbi så snabbt att det inte går att göra något val. Jag använder Firefox och har inte gjort några ändringar i inställningarna, men från att ha varit ett problem på enstaka sajter (Expressen) så har det nu blivit ett generellt problem. Någon som har tips om vad man kan göra för att få tid på sig att välja kakinställningarna?

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Pyttelite
1

Du kan inte ha använt dig av ngn tilläggstjänst som automatiserar för dig?

Typ liknande denna?

https://www.pcforalla.se/article/1712840/cookies-firefox.html

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Gdpr är nog bra, men de där evinnerliga cookie-frågorna kan vara fruktansvärt irriterande.
Fornöga
0

#1 Nej, inte när jag skrev inlägget. Däremot har jag för att hålla kakorna stången därefter skaffat en sådan tilläggstjänst.

Pyttelite
1

#2: Ok - konstigt att de bara flimrar förbi men fint att du hittat ngn lösning.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Öland 4ever (oland4ever.com)
0

Jag använder Firefox (idag v133.0.3) och MS Win 10 Pro 22H2 och jag känner inte alls till de problem du nämner. Låter ju nästan som om du fått in något malware i maskinen!?? Har du senaste versionen av MS Defender installerat? Kör en komplett virus scan och se om det blir en förbättring.

Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu

Fornöga
0

#0 ff "Fallet löst!"Märkligt nog, och utan att jag gjorde några förändringar, återgick det till normalläge några dagar senare. Verkar nästan som om det skett någon form av central uppdatering någonstans.