Msn krånglar!
Här om dagen gjorde jag en hotmail till min pappa. Det funkade fint och jag höll på att lägga in kontakter till honom. Sedan skulle jag visa hur msn fungerade men det gick inte alls att komma in, den visade bara något felmeddelande. Och sedan kom jag inte ens in på mailen. Så jag gjorde en ny, och registrerade på msn (vilket jag inte alls kom ihåg att man behövde göra när jag gjorde en msn till mig) och det fungerade jätte bra. Men nu kommer jag inte in på hotmail igen och inte på msn heller… Jag vet inte vad som kan vara fel!
Någon som kan ha en aning om vad det kan vara?
Har ni någon brandvägg? Det låter som att ni behöver lägga till messenger.exe som "tillåten" i brandväggens inställningar så den inte blockerar Msn när ni startar programmet.
Försökte du gå in på mailen via en webruta eller via MSN Messenger?

eftersom att vi redan har msn och använt det tidigare i flera år utan problem så tror jag inte att det är något som blockar det… jag har försökt att komma in på mailen på alla sätt jag kan komma på… jag blir så irriterad för jag förstår inte vad som kan vara felet. Det fungerar ju med min msn och hotmail, och det gjorde ju det till en böjran med pappas också… hmrf..
Avinstallera MSN och rensa, gör sen en helt ny installation och se om någon fråga från brandväggen kommer upp. Vad har ni för brandvägg?
Ta reda på vad felmeddelandet (koden?) står för och gör en felsökning via MSN support.

Jag skrev ett mail till msn support igår. Jag fick ett kö nummer på 10 siffror, så det dröjer nog innan jag får svar.
Men om det är fel på msn eller brandväggen (vet inte vad vi har. telia tror jag hos pappa) varför fungerar det då med min mail och msn?.. Sedan har vi provat på tre olika datorer, på helt olika ställen..
Hur tar man reda på vad koden står för?
Hjälper så gott jag kan. Någon annan som kan tipsa också?
Har du testat om ni kan logga in på Webb-Messenger, som är samma som MSN men utan vissa funktioner som att visa bild etc.
Funkar den inloggningen för din pappa?
Felmeddelanet (koden) brukar stå i den felmeddelande-ruta som kommer upp när MSN säger att inloggningen misslyckades. Man ska kunna klicka på en länk där (i samma ruta) för förklaring till felet.
En liten grej som det går att göra bort sig på…
Du råkade väl inte ha Caps Lock aktiverad när du skrev lösenordet första gången?

Jag har provat webmessenger, msn messenger, kollat med capslock. provat flera datorer. Jag är helt säker på att inloggningsnamn och lösenord är rätt.
och inget vettigt kom ut ur hjälp delen heller.. jag vet att jag låter negativ och säger emot allt ni försöker komma med, men jag har provat allt det där.
Men har du kollat vad koden för felmeddelandet står för?
Alternativt; låt pappa chatta på ICQ istället tills MSN-problemet löst sej. Det finns ju Yahoo-mail också som reservlösning om det inte går att komma åt brevlådan ens via webläsaren. Men det visste du säkert redan också, så dumt av mej. 

inte alls dumt av dig, jag är jätte glad att du engagerar dig! :) men visst visste jag det, pappa har inte jätte bråttom att börja använda msn, det är bara det att jag bli så irriterad när det inte funkar. Det som gör det hela ännu lite konstigare är att felmeddelandet med koden bara kom upp dom första typ 5 gångerna vi försökte, sedan sa både msn och hotmail att det var fel på antingen lösenordet eller mailen, så då bytte vi lösenord, men det funkade inte det heller…