Trådlös router
Hej!
Var hittar jag en bra och inte för dyr trådlös router? Eller rättare sagt, vilket märke är bra?
Får inom kort en stationär PC till i mitt hem.
Jag har Comhem bredband.
Tack på förhand!

En D-Link DI-624, kostar under 500-hundringen.
Köp INTE D-Link DI-624
Köp hellre netgear eller Linksys.
Bara för att man ska ha billigt behöver man inte köpa det sämsta…det straffar sig.
Vi sålde D-links produkter på jobbet innan men där var nästan en felprocent på 100% så vi tar inte i D-links produkter med tång nu.
Speciellt jävliga var DI-624…de låste sig om de blev överhettade (om man tankade filer och surfade med andra ord) vilket resulterade i att man fick dra ut strömmen och starta om.

Jag har kört en D-Link DI-624 nu i 5 år, har ALDRIG haft problem…
Dessutom är den lätt att göra inställningar i..
( kunde dock haft ett "QoS".)
Då tillhör du den lilla skara som fått ett fungerande exemplar. T o m D-link själva är medvetna om att DI-624 suger men eftersom att folk köper den så bryr de sig inte.
Snabb sökning på google
http://www.mjaco.com/dlink.htm
Och de flesta har samma problem

Har själv en Belkin som fungerar aldeles utmärkt. Har någon gång strulat lite med DNS via DHCPn men det har varit bagatellartat. Enkel att konfigurera och bra räckvid. Köpte den för 350:- i en kampanj i sommras när åskan tagit min gamla.
Annars har jag god erfarenhet av Netgear även om vissa äldre modeller kunde vara lite struliga att konfigurera. De nya är som "a walk in the park".
Avråder, precis som en del andra här, från D-Links prylar, har alltid varit krångel när jag haft med dom att göra….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#4: hrumm, det gäller ju 624+, och med Win-98…..är inte samma…
och den har klarat alla åskväder under de här fem åren…
Delar ut till grannarna på två tp-linor som de har IP-telefon (Wood322) och sina PC efter den, och 4 WiFi ip, 2 stationära och 2 laptop. Plus jag har min egen burk, och min X-Box på de andra tva linorna. Allt med statiska ip-adresser..
Tack för informationen!
Idag gör D-link bra grejer, det var värre för ett par år sedan med bl.a modellen ni nämner.
Elgiganten säljer D-link DKT110 med usb-dongel för 489:- Ett riktigt bra pris!
Japp…och billigast möjliga är alltid bäst….det är ju vida känt ;)

hehe, JAG väntar på Linksys n2-standard grejor ska bli billigare i pris…
#9 haha… nej, men ofta vill man ju komma undan så billigt som möjligt. Det går att köpa andra routrar för dyrare pengar också :) Jag menade bara att det är en vettig produkt till bra pris, och det var väl det frågeställaren var ute efter.