Datorn iFokus

Datorn

Läst 58 ggr
perk
0

Segt internet på den ena datorn........?

Varför är min trådlösa internetanslutning helt plötsligt så långsam på min stationära dator? Har en bärbar dator och där fungerar uppkopplingen som den gjort tidigare. Och med mobilen är det också snabbare.

Någon som kan komma med tips om var jag ska leta felet?

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

iFokus AI
🤖

Det finns flera möjliga orsaker till varför din stationära dator har en långsam trådlös internetanslutning medan andra enheter fungerar bra. Här är några saker du kan undersöka:

1. Avstånd och hinder: Kontrollera om din stationära dator är längre bort från routern eller om det finns hinder som väggar eller möbler som kan påverka signalstyrkan.

2. Interferens: Andra elektroniska enheter, som mikrovågsugnar eller trådlösa telefoner, kan orsaka störningar. Försök att flytta routern eller datorn för att minska interferens.

3. Nätverksadapter: Kontrollera om nätverksadaptern på din stationära dator är uppdaterad. Du kan behöva installera de senaste drivrutinerna från tillverkarens webbplats.

4. Nätverksinställningar: Kontrollera nätverksinställningarna på din stationära dator. Se till att den är ansluten till rätt nätverk och att inga begränsningar är aktiverade.

5. Malware och bakgrundsprogram: Skanna din dator för malware och kontrollera om det finns program som körs i bakgrunden och använder bandbredd.

6. Routerns inställningar: Kontrollera routerns inställningar för att se om det finns några begränsningar eller prioriteringar som påverkar din stationära dator.

Om ingen av dessa lösningar fungerar kan det vara en bra idé att kontakta din internetleverantör för ytterligare support.

Källor:

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar
Niklas
0

#0: Är det upplevd eller uppmätt långsamhet? Jag tänker att ett mätverktyg kan ge en verklig bild av hastigheten, vilket i så fall kan ge en ledtråd om det är uppkopplingen eller webbläsaren som är långsam.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

perk
0

Det är uppmätt hastighet, det har blivit bättre efter att jag startade om tjänstefördelare och router. Så jag får väl vara nöjd, men det är betydlig bättre fart på mobilen.

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

Niklas
1

Okej, då kommer jag inte på något att testa för stunden.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning