Problem med Whatsapp
Varje gång jag klickar på en bild eller film i Whatsapp så laddas den automatiskt ner till telefonen. Vad värre är så har det blivit en bugg någonstans vilket gör att varje gång jag klickar på en viss persons bilder så laddas alla bilder och filmer upp som den personen skickat. Fattade inte hur min telefons minne kunde vara slut redan….
Jag rensar och rensar, men allt kommer ju tillbaka. Oerhört irriterande.
Har chattat med Whatsapps "kundtjänst" och de sa att min telefon inte hade möjligheten att stoppa nedladdningar.
Enligt mina inställningar har jag inte autonedladdning, eller menas med auto att det laddas ner innan man ens tittat på det? Blir tokig snart för jag kan inte kolla på folks foton ordentligt.
Jag har t o m gått in på profiler, klickat på dem och valt att inte ladda ner bilder till enhetens galleri när jag tittat på dem. Men ändå så gör den det!
På min mans nya Samsung Flip kunde man välja när man installerade Whatsapp att man inte ville spara bilderna i galleriet.
Om jag avinstallerar min app och sedan installerar igen kommer jag att få det valet då? Eller sabbar jag bara alla chattar?
- Redigerat 2025-09-30 00:07 av Sindri