Datorn iFokus

Datorn

Läst 72 ggr
Sindri
0

Jag behöver ett mailhotell

Vi har en egen domän i familjen. Vi köpte den för många år sedan och la den på ett företag som hette ISPhuset. Allt funkade jättebra. ISPhuset blev sedan FSdata och det funkade också bra tills de för några år sedan råkade ut för nån sorts krasch och vi var utan mail i en månad. Vi fick tillbaka den, men det tar alldeles för lång tid att få in den i Outlook ibland. Nu är FSdata uppköpta av Miss Hosting och supporten är så gott som obefintlig.
Jag vill.alltså inte använda webmail på datorn utan ta hem mailen i datorn och kunna läsa utan att vara uppkopplad.
Hur hittar man ett bra mailhotell som inte kostar skjortan för att de har femtielva tusen funktioner som passar bra för ett företag men inte till 5 privatpersoner.
Jag får gåshud vid tanken på att behöva göra om en massa installationer och nya lösenord och gränssnitt och allt. Men detta går bara inte längre.

iFokus AI
🤖

Att välja ett bra mailhotell för privat användning kan vara en utmaning, särskilt när man vill ha en tjänst som är pålitlig och kostnadseffektiv. Här är några alternativ och faktorer att överväga:

1. ProtonMail: En säker e-posttjänst med fokus på integritet. ProtonMail erbjuder både gratis och betalda planer och kan konfigureras för att användas med e-postklienter via IMAP/SMTP.

2. Zoho Mail: Zoho erbjuder en gratis e-posttjänst för upp till 5 användare med en egen domän. Det är en bra lösning för familjer och små grupper som inte behöver avancerade företagsfunktioner.

3. FastMail: FastMail är en betald tjänst som erbjuder en enkel och effektiv e-postlösning med stöd för IMAP. Det är känt för sin pålitlighet och användarvänlighet.

4. Google Workspace: Även om det är mer känt som en företagslösning, erbjuder Google Workspace (tidigare G Suite) en stabil e-posttjänst med många funktioner. Det kan vara ett alternativ om du är villig att betala för extra funktioner.

5. Tutanota: En annan säker e-posttjänst med fokus på integritet. Tutanota erbjuder både gratis och betalda planer och har stöd för egna domäner.

När du väljer en tjänst, se till att den erbjuder stöd för IMAP/SMTP så att du kan använda din e-postklient offline. Kontrollera också om de erbjuder enkel migrering från din nuvarande tjänst, vilket kan underlätta övergången.

Källor:

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar
johan
0

Loopia är ett alternativ om du vill ha det som förr och med svensk support.

Mvh // Johan

Torparmor
0

Jag rekommenderar också Loopia.

Vi har haft dem i många år för våra två domäner och jag har också tidvis administrerat två föreningsdomäner med samma bankId- inloggning
Supporten är otroligt bra

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Niklas
0

Jag kan rekommendera Hostinger. De är inte svenska men har svensk support. Lite billigare än Loopia.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sindri
0

OK, tack. Jag tror det får vänta till efter helgerna - nu blev det så mycket annat på en gång.