Datorn iFokus

Datorn

Läst 140 ggr
Sindri
2026-01-08 13:33
2

Microsoft GRRRRRRR!

Finns det någon människa någonstans som lyckats få kontakt med Microsoft för att kunna ställa frågor (om saker som de uppenbarligen inte kunnat föreställa sig), ställa följdfrågor och lösa problem?
VARFÖR finns det inget annat? Jag betalar gärna, men jag vill ha support värd namnet. Har suttit i nästan två timmar ni och försökt få kontakt. Ett telefonnummer visa sig vara en annan återvändsgränd.
Det borde vara förbjudet att verka i ett land om man inte kan erbjuda tillfredsställande support.
Något för EU att bita i.

beem
2026-01-08 16:14
0

Jag hade problem för flera år sedan. Då kunde jag felanmäla där problemet uppstod. Därefter ringde MS upp.
Men….länge sedan så det kan ju ha förändrats.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Sindri
2026-01-08 17:08
1

Jag blev överlycklig över att hitta ett telefonnummer, men det fanns inga människor där. Bara robotröster som inte kunde hjälpa mig. Det finns faktiskt saker som inte passar in i deras mallar, det finns ju mycket mellan 0 och 1 om man säger så.
Efter mycket sökande hittade jag till slut en chatt och där fick jag faktiskt hjälp av en snacksugen "något". Men jag tror mitt problem är löst i alla fall.

johan
2026-01-08 17:15
0

Skönt.

Har hört många gånger att Microsoft support på konsument-sidan är rätt kass.

Återigen, så kan jag rekommendera Apple i denna fråga. Dom har väldigt bra och tillgänglig support, oavsett om man föredrar att chatta (som jag gör) eller ringa.

Det är när man får problem som man verkligen kan avgöra om en butik eller ett företag är bra, eller om det bara är fluff och snack.

Mvh // Johan

Sindri
2026-01-08 17:32
0

#4: Hur menar du? Att man kan dra Microsoftprobelm med Apple? Det var inte ett programproblem utan handlade om själva prenumerationen.

Nu vet jag inte om jag skall ta en prenumeration som förlängs automatiskt, för jag har sett att man säljer 1-åriga licenser för lägre pris. Det måste väl vara samma sak?

johan
2026-01-09 08:14
0

Nej, självklart kan inte Apple hjälpa till med Microsoft-produkter.

Jag menar helt enkelt att när man köper Apple-produkter får man sällan problem, men när man får det är det enkelt att få hjälp via chatt eller telefon.

Men förstår att det inte är lösningen på det problem du hade nu. Det var mer en allmän reflektion över att ha använt Microsoft- och Apple-produkter under lång tid. (Och själv jobbat på Microsoft)

Mvh // Johan

Sindri
2026-01-09 13:30
0

OK -fattar.