Nu behöver jag lite hjälp igen
Har nu flyttat färdigt, först från Granada i Spanien till Arvika, fick en hjärtinfarkt och flyttade till Karlstad (lägenhet med hiss och garage). Där hade jag bredbandsbolaget men så bröt min mor på 92 år lårbenet och eftersom jag inte har några syskon, har jag glyttat till Arvika igen. Men efter att ha haft kontraktet i Karlsta och bostad i Arvika där det inte går att ha Bredbandsbolaget och med tanke pa sommarens bostad på landet, har jag skaffat Telias mobila bredband och det verkar åtminstone fungera. Men när jag vill lyssna på musik, fran You Tube (minnen från Spanien) och Yahoos spanska musikwebb hakar det upp sig hela tiden, 10 sekunder eller mindre och så stoppar det och detta pågår hela tiden. Med SVT;s program som jag brukar se när det passar mig, funkar allt perfekt. Jag tror att det är något jag måste ladda ner eller gradera upp, men jag vet inge riktigt vad. Har Windows Media Player sista version, men i övrigt vet jag inte riktigt vad som finns eller inte finns och som jag kanske behöver.

installera senaste flashplayern och java, annars så är det nog emdt troligt att du har för låg hastighet

Flashplayern finns på Adobe Reader eller hur? Har laddat ner den senaste (8.1.1) och har kollat Java, som är den senaste versionen. Det blev inget bättre! Men hur hög hastighet skall man få i ett vanligt bostadshus mitt i en medelstor stad. Jag kan ingenting om detta, men efter allt jag hört om Sverige, när jag bodde i Spanien (på spansk TV) trodde jag faktiskt att jag skulle få högre hastighet än vad jag hade med lantbygdslinje i Sierra Nevade för flera år sedan. På Telia pratade dom om att man håller på att bygga ut Turbohastighet i Storstäderna och att det kommer hit även till sommaren. Det är ju tur att jag har mycket tid och inte behover bli stressad om jag gått på en nit, men det är ju förargligt att inte kunna lyssna pa musiken jag brukar lyssna på eftersom det hakar upp sig hela tiden.
Jag håller med Pentsium - du måste ta reda på hur hög bandbredd du har, för om du bara har 0.25 Mbit så är det förståeligt att det hackar. Gör en koll här hos Bredbandskollen.
På Windows Media Player kan man också ändra en inställning som gör att "data buffrar" vilket kan hjälpa om det hackar, men vet inte om du har koll på hur man gör den ändringen?