Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 835 ggr
Trazzel
2008-01-11 21:45
0

Avast

Är det nån här som har Avast?? Funderar på att byta Norton mot Avast. Är det ett bra byte månntro??

pentsium
2008-01-11 21:48
0

det är ett mycket bra byte, jag gjorde exakt samma sak för ett par år sedan och det har fungerat problemfritt för mig sedan dess. och datorn är inte lika slö som innan när jag hade norton

Trazzel
2008-01-11 23:45
0

#1 Köpte du Avast eller har du gratisversionen? Känner en som har gratisversionen och han är nöjd :-)

pentsium
2008-01-11 23:51
0

jag har gratisvertionen.  Zone alarm brandväggen, Ad-Aware och spybot search and destroy. Ett komplett skydd helt gratis! och sen med Firefox och Thunderbird så blir det ännu bättre

Trazzel
2008-01-12 18:38
0

Ok, då ska jag oxå skrida till verket :-) Ad-Aware kan man ju oxå ladda ner från nätet. Var har du hittat Zone-alarm brandvägg, spybot search and destroy??

Eller ingår allt i Avast?? Försöker komma underfund med dessa datorgrejor ;-) inte det lättaste

Hoppas bara jag lyckas med återköpet från Norton.

pentsium
2008-01-12 21:27
0

Spybot SD: finns här

Zone Alarm: finns här

Ad-Aware: finns här 

Och Avast: finns  här

Trazzel
2008-01-12 21:36
0

Tacka så mycketSkrattande nu ska jag bara få kontakt med Norton så jag får nåt formulär att fylla i så jag kan bli av med det och få pengarna tillbaka, och börja installera de nya programmen ;-)

pentsium
2008-01-12 21:50
0

prata med nån på norton först med, för när jag bytte antivirus så funkade det inte, det nya sa att det redan fanns ett antivirus installerat och när jag snackade med nån nisse på norton så sa han att avinstallationsprogrammet inte tog bort allt. han skickade en fil som jag fick köra flr att få bort allt. och sen funkade det prima.

Tänk också på att ladda hem avast och det andra först, sen dra ut nätverkskablen, avinstallera norton, starta om datorn (fortfarande nätvärket frånkopplat) sen installera avast, koppla tillbaka nätverkskablen och ladda hem nya virusdefenitioner.

Kaj
2008-01-14 13:39
0

Det där med att avinstallera ett antivirus program brkar vara lite omständigt då det nästan alltid lämnas något kvar som kan störa ut det nya programmet.

Oftast finns det avinstallationsprogram på respektive leverantörs hemsida som man skall köra för att "helt" ta bort antivirusprogrammet. AVAST har ett sådant program under support fliken (tror du hittar det under FAQ).
Vet att även Norton har en liknande grej då det alltid blir problem mellan Norton och framför allt ZoneAlarm. Gå in under nortons support flik och kolla efter deras complete uninstall program innan du kör på AVAST.