Hjälp tack !
Jag har en fujitsu siemens scaleo E . Sen vill jag ansluta mitt minneskort till datorn , och den har en minneskortsläsare men när jag sätter in minneskortet där lyser det rött . Ska det göra det eller är det nått fel då ? Och om det nu är rätt så verkar datan inte hitta det för det kommer inte upp någon ruta eller så ?
Tacksam för svar snabbt !

Nån som kan hjälpa mig nu ?

du får nog ha tålamod att vänta längre än nio minuter:P
det lyser inte olika färg på minneskortsläsaren om den funkar eller ej,
utan brukar lysa med en färg när man sätter i ett minneskort och blinka när man för över data ( en del blinkar inte alls).
Och det är helt upp till tillverkaren vad dom har lust att stoppa i för färg på lampan.
efter att du satt i minneskortet, har du kollat om det finns i "den här datorn"?
det är inte säkert att "spela upp automatiskt" är aktiverat.
starta om datorn och prova igen

Jag kollade om det fanns i den här datorn men jag hittade inte , men ska försöka senare idag .
tack för hjälpen .

Dum fråga. Har du stoppat in den i rätt minneskort fack? Det brukar ju vara multiminneskortfunktioner på datorerna med flera fack. kortet måste då sättas in i det fack som överensstämmer med ditt minneskort.
Det kan ju även vara så att din minneskortläsare inte tar det format du har på ditt minneskort. det finns en uppsjö av olika format så det är till att din dator klarar det format du har på ditt minneskort.
#4 det finns inga dumma frågor :)
Hur kan man då få reda på saker om man inte frågar?

Tack för all hjälp . Har fått det att fungera nu !