iPod
Har lite tankar på att köpa mig en iPod och hade tänkt att ta en med 60GB för att samtidigt kunna ha den som en liten extern hårddisk till min bärbara…
..men funkar det? Går det att lagra vilka filer som helst på iPoden? Går det att föra över till och från den?
En kompis har en iPod och säger att hon inte kan föra över från iPoden till datorn. Hon e iofs inte så haj på datorer så jag vet inte vad jag ska tro… Någon som vet?

nepp jag har inget att kommentera om de men jag tror de ska funka jag vet inte de kanske finns nån annan som är bättre en mig på de där men jag tror de ska funka
Jag tror att du kan lagra data på den precis som vilket USB-minne som helst. Däremot kan du inte överföra musikfiler den vägen för att sedan kunna spela dom i iPoden. Men vanliga filer går alldeles utmärkt. (om dom inte ändrat nåt…)
Mvh // Johan

precis så tänkte jag också
Är det nåt kopieringsskydd i iPoden alltså som begränsar så man inte kan kopiera musik från en iPod till datorn?
#4: Ja, fast jag har för mig att det är ganska lätt att komma runt. Tror det mest består av att alla filer är kryptiska namn.
Mvh // Johan
Jag har en ipod mini. Är helt säker på att de fungerar som en vanlig ipod.
Musiken för man över med itunes. Sen kan man föra över och lagra vilka andra filer som helst. Och sen tanka tillbaka dem på datorn. Anslutningen är firewire eller usb och går hyfsat snabbt.
/ Jonas
Ok. Tack för era svar!
Testar en kompis iPod Nano på min dator men datorn bara hänger sig. Får det inte alls till att fungera…:( SÅ fort man tar bort iPoden fortsätter datorn som om inget hade hänt!
Det går alldeles utmärkt att använda en iPod som vilken bärbar hårddisk som helst.
Musiken man lagrar från itunes ligger som gömda filer i en särskild hierarki. Det finns flera program som hjälper dig att kopiera musiken tillbaka till din PC igen.
Det hör ju inte riktigt till saken… Men men =)
Jag har en Creative Zen xTra och den fungerar INTE som en extern hårddisk, man måste ha ett speciellt program… Bara en liten varning!
Hm… ja, jag kommer att bli en(lycklig) ägare till en Ipod NAno nästa vecka, som jag tjatat mig till från Telia, för att jag lovat dem evig trohet i ett år till. Har också tänkt att mest ha den för att lagra telefonnummer, matrecept och lite sånt, m a o som en liten hårddisk. Det där med musik, det är inte så viktigt. Så jag ska alltså kunna ladda ner dokument från min Pc direkt ? Det var liksom det som var poängen….Tänker jag rätt?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

I iTunes finns en kryssruta "använd som hårddisk". I Mac är det så och det ska gå även i Windowsversionen.