Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 860 ggr
Azgaron
0

Hur tar man bort IMTools?

Min dotter tryckte på nån länk (bra att ha nån att skylla på Glad och nu har jag IMTools som startsida i explorern, och kan inte få väck den. Jag har försökt med antispyware men det har inte funkat. Om jag bara visste vad jag letade efter så kan jag ta bort det (tror jag).

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

JimJ
0

Det är många som haft problem med IMTools.

Det går dock i de flesta fall, att ta bort och fixa problemet med anti-spion/reklam programet HiJackThis. Du kan ladda hem det här.

Stäng av Internet Explorer och scanna igenom datorn med programet. När frågan om IMTools dyker upp, väl att sätta det i karantän.

Välj absolut inte att HiJackThis ska fixa ALLA problem den hittar. Då får du mer problem än du hade innan. :-)

Om du ändå inte fick bort det, prova med ATF-Cleaner. Det hittar du här.

Lycka till och berätta gärna om det fungerade eller inte! :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Azgaron
0

Tack för hjälpen! Jo det verkar funka med HiJackThis. Nä att ta bort allt verkade inte så lämpligt Glad

Ska kolla efter en omstart också.

Azgaron

Azgaron
0

Jo det funkade även efter omstart.

Azgaron

Dragonrebell
0

Jag fick IMTools När jag installerade Swwet Im på MSN. Ändrade bara tillbaka till min vanliga startsida….sedan så har jag inte haft ngr. problem….eller är Sweet IM inte förknippat med IMTools? Ja, jag har ingen större koll…men så länge det fungerar så är jag glad! Cool

[PeterWem]
0

#4 Scanna med hijackthis och ladda upp textfilen här så kan vi se ifall du fortfarande har kvar det.