Datorn iFokus

Datorn

Etikettfildelning
Läst 1086 ggr
Diana61
0

Filutdelning i Vista????

Jag har vista home permium på min stationära dator och jag har aldrig tidigare haft problem med att dula ut mappar i vårt nätverk här hemma tills nu. Jag har en mapp med alla mina digitala foton som jag alltid delar ut så min man kommer åt dom från sin dator (XP), men nu när jag kör Vista så funkar det ej helt enkelt. Allt ser bra ut på min sida och jag hoppas jag ej missat något, men tydligen så har jag det för min man kan ej komma åt mapen hur vi än försöker. Jag har letat info på nätet om saken och funnit en variant men den funkar inte heller. Så snälla hjälp mig fixa till detta för det är så jobbigt att kopiera över till memory sticks hela tiden han vill ha några foton.

Mvh./Diana

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

johan
0

Jag skulle tro att ni måste göra nätverket som Vista-datorn är ansluten till till ett privat nätverk. Det brukar komma upp en fråga när man ansluter till ett nätverk första gången om det är ett nätverk i hemmet, på arbetet eller publikt.

Om du högerklickar på nätverksinkonen vid klockan och väljer Nätverks- och delningscenter kan du se inställningar. Markera de val under Delning och identifier som passar er.

Mvh // Johan

Kaj
0

Tips. Gå till kontrollpanelen och skriv dela ut mappar i sökfältet. Då tror jag du kommer att få en guide hur du skall göra i Vista.

Dessutom finns det en knapp i utforskaren som heter "Dela" antar att det är den man skall använda men är inte säker. Kolla som sagt i kontrollpanelen.
(Du kan även skriva frågan direkt under start ifall du vill)

Diana61
0

Jag har gjort detta flera gånger men utan resultat eller lösning på problemet. Det ser bra ut allt men ingen av de övriga datorerna kommer åt ller kan se de utdelade maparna ? Varför skall det vara så besvärligt i Vista när alla de tidigare versioner funkade så bra?

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kaj
0

Tips

Fildelning i Windows Vista

mer om fildelning i Vista (se speciellt fråga 2)

Denna beskriver hur man delar ut media filer via WMP men kan kanske ge några tips Dela ut media i WMP