Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 964 ggr
Staffan
2006-06-05 16:18
0

Telenor = skräp?

Håll med om att det är störande att företag är så sjukt dåliga på att ta hand om sina befintliga kunder jämfört med nya!

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag kommer trappa mitt eget personliga krig mot företag som behandlar mig sämre än de som inte ens är kund i dagsläget.

Nu senast handlar det om Telenor. Dom ger nya kunder som börjar använda deras mobila datakommunikation via 3G ett pcmcia-kort till datorn. Jag som redan varit kund i flera år tvingar dom att "köpa" ett nytt pcmcia-kort och tecknar precis samma abonnemang igen.

Därmed gör jag slut med Europolitan/Vodafone/Telenor helt och hållet och för gott. Hoppas att det går åt skogen för er.

Mvh // Staffan

Staffan
2006-06-05 16:25
0

Så, nu har jag tipsat Telenor om den här tråden. Ifall de har en kundtjänst som bryr sig så kommer vi kanske få en kommentar från dem här i tråden. I annat fall skickar jag tipset till någon annan, högre upp i företaget.

Mvh // Staffan

Niklas
2006-06-05 16:53
0

Det är intressant. Det anses ofta att det är billigare att behålla befintliga kunder än att attrahera nya.

Jag har varit kund hos Europolitan/Vodafone och funderar ibland på att köpa ett 3G-kort för bärbara datorn, men jag får väl välja någon av de andra operatörernas motsvarande erbjudanden i så fall.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Grodan
2006-06-05 16:53
0

Härligt med en bojkott-tråd! Jag bojkottar massor med saker, men har glömt att meddela det till de som blir berörda… Kan ju vara en bra idée.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zpookey
2006-06-06 03:54
0

Ja…företag hade fått fler kunder om de gett sina befintliga kunder lite prylar då och då….du skulle ju alla som inte är kunder också velat ha samma operatör.
Jag vill ju hellre vara hos en operatör som månar om de kunderna som de har….det är ju på grund av dem som de har tjänat pengar.

[slo]
2006-06-06 14:08
0

Jag har också Telenor, tycker dom varit rätt bråkiga överlag, support som inte riktigt säger vad dom ska, utan mest svammlar. Och så har jag fått fakturor med ospecificerade utgifter, som jag fått ringa och fråga efter förklaring på. Dessutom är det dålig mottagning där jag bor…

xarfez
2006-06-07 15:52
0

Jag tycker hela telenor affären är en stor besvikelse både för vodafone och kunderna.

1) För det första tror jag att vodafone kommer tappa kunder nu när de heter telenor, har ny logotype, har andra färger. Idag är många designinriktade och att det står telenor i mobilen är inte vidare snyggt. Det bästa hade varit om man hetat vodafone by telenor.

2) Är det bara jag som har sett reklamen, "ring alltid för billigaste minutpris hos oss". Jag tolkar det som att man alltid har lägsta minutpris, att det uppdateras automatiskt? Men tydligen inte, jag var i kontakt med telenors nya kundtjänst "chatt" på hemsidan för att jag förstod inte deras nya fakturor som marknadsförs som enkla och lättare att förstå, vilket jag definitivt inte tycker. I vilket fall som helst så kom vi in på minutpriset. De erbjöd mig 10 öre mindre i samtalaskostnad för de hade kampanj på det nu. Då frågade jag om det inte uppdaterades automatiskt. Tydligen inte, utan det var de tvugna att göra där. Dåligt tycker jag.

- det positiva är att de ville hålla mig kvar som kund och ringde upp mig dagen efter och erbjöd mig en ny mobil.

Staffan
2006-06-08 11:32
0

Lite uppföljning…

--------------------

Hej Staffan

Tack för din e-post.

Vårt jobb är inte att sitta och skriva inlägg i diskussionsforum på internet utan håller oss till e-postkanalen. De flesta diskussionsforum kräver registrering och vi har ingen möjlighet att registrera överallt om vi skulle behöva kommentera inlägg där. Vi försöker jobba så fort som möjligt med de ärenden vi får in istället för att hålla en hög responstid på ärendena. Jag hoppas att du förstår och accepterar det.

Anledningen till att vi inte kan skicka ett nytt kort är för att du under bindningstiden på ditt Mobile Connect betalar en del av avgiften som en förhöjd månadsavgift, vilket man kan se som en avbetalning på pcmcia-kortet. Den ligger på 80:- per månad ex moms. När bindningstiden går ut så faller man ner på grundbeloppet för abonnemanget, vilket innebär 419:- per månad. Om vi skickar ut ett nytt pcmcia-kort efter det så är det en ren förlust för oss.

Just Mobile Connect går dessvärre inte att teckna tilläggsavtal på på grund av en begränsning i systemet. Det går däremot att säga upp ett Mobile Connect-abonnemang och starta ett nytt där du binder dit i 12 månader och får samma erbjudande som du fick tidigare om det skulle vara så att du har blivit av med ditt pcmcia-kort. En lite krångligare väg, men fullt möjlig.

Om du har några andra frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss på Kundservice. Du når oss på telefonnummer 020-222 222 eller faxnummer 0455-331 222. Vi har öppet dygnet runt, året om. Ring när det passar dig bäst!

_Vi hörs!
Telenor Sverige AB
Kundservice
Mårten
_

--------------------

Tack för ert snabba svar.

Jag förstår det dock inte helt och fullt; kan jag alltså förlänga mitt abonnemang och då betala ett lägre pris per månad eller ej?

Mvh // Staffan

--------------------

Hej igen!

Det bestämmer du med säljaren vad gäller pris på mobil och vad du vill betala i månadsavgift.

Vi hörs!

Telenor Sverige AB Kundservice Caroline

Niklas
2006-06-08 12:24
0

Jag förstod inte vad de skrev. Var det ett bra svar?

Vänliga hälsningar

Niklas

Staffan
2006-06-09 00:33
0

Jag vet faktiskt inte heller… :)

Niklas
2006-06-09 13:33
0

:-) "Om du inte kan göra kunden nöjd, gör honom förvirrad."

Vänliga hälsningar

Niklas

Faxlin
2006-06-12 12:29
0

Ja, inte förstod jag vad dom menade precis. Snacka om att ge folk fler frågetecken.
Jag har varit med om just deras försäljare som står i affärer runt om och ska sälja sina abonemnag. Tänk det spelar ingen roll vad man har för abonemang hur mycket lite man ringer de är alltid bäst. Ja enligt dem i alla fall.

Staffan hur blir det? Tänker du byta? Eller lyckades deras förvirring få dig kvar? ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

xarfez
2006-06-13 15:15
0

Är det bara jag som tycker jag har fått en högre fakturakostnad sen vodafone blev uppköpta av telenor?

Jag har Telenor Abbonnemang 199.

mans
2006-06-28 16:18
0

Jag tycker också att det är vansinnigt irriterande att de skriver under med bara förnamn och dessutom att du får svar av två olika personer.

Det är ju helt meningslös information då.

Make_p
2006-06-29 14:07
0

Tja!

Tydligen menar Telenors kundservice att man betalar mer under bindningstiden som ny kund vilket betalar för "pcmcia-kortet". Det som var förvirrande för mig är att man skriver "du" när man avser "man" och i sammanhanget en presumptiv ny kund!

Det som sedan är ännu mer irriterande är att de(Caroline) själva inte förstår frågan. Det andra svaret nämligen att man själv avgör med säljaren vad det ska kosta inte avser ett befintligt abonnemang utan ett ny mobil plus ett eventuellt ett nytt abonnemang och är således inte ett svar på Staffans fråga.

Emellertid tycker jag att det första svaret(från Mårten) trots bristen jag ovan påpekat redan svarar på staffans fråga. Mårten föreslår att du säger upp avtalet för att teckna ett nytt och dyrare(under bindningstiden) abonnemang för att få det begärliga "pcmcia-kortet" eftersom ett tilläggsavtal inte inte är kompatibelt med "systemet". Det finns alltså inget billigare alternativ som Staffan antar om man tecknar ett förlängt avtal. Faktum är att man faktiskt blåser nya kunder här med ett hutlöst dyrt pcmcia-kort!

Man undrar om nya Telenorkunder blir upplysta om att de själva betalar för  pcmcia-kortet som tydligen ska fungera som ett lockbete? Något annat som motiverar varför månadskostnaden är högre under bindningstiden finns inte och att betala 12x80 kr för ett pcmcia-kort exkl moms verkar dessutom hutlöst! Man undrar om de månar sig särskilt om nya abonnenter heller!?

Mvh