Autokorrigeringslistor?!
Min dator klarar inte när jag skriver på engelska i word. En gång vad som känns som var femte sekund plingar det till och upp kommer meddelandet "Microsoft Word kan inte använda autokorrigeringslistorna. Den här funktionen är inte installerad för tillfället. Vill du installera den nu?" Trycker jag på något annat än N eller Nej, rullar installationen automatiskt igång. Efter mycket surrande kommer ett meddelande om att det inte går att installera och eventeullt behövs en CD som jag givetvis inte har.
Vad är det här för trams? Hur får jag bort det?
Ska kanske tillägga att jag har XP och är en total nolla vad gäller datorer.
Envishet och drömmar
Jag tror att det enklaste är att stänga av autokorrigering. Jag höll på att bli galen på den funktionen i datorn på jobbet tills jag hittade att det gick att stänga av den. Om jag minns rätt var det under verktygsmenyn någonstans.

Du måste ha Word installations CDn. Där finns stavningsprogram för svenska och engelska. Om du köpt Word legitimt bör du ha en installations CD.
Annars kan du göra som #1 säger och stänga av funktionen men då kommer den inte att kunna rättstava till dig.
Gå in under verktyg, välj Alternativ och fliken språkkontroll. Där finns ett val som du kan avmarkera som heter Kontrollera stavning medan du skriver. Du kan även göra samma sak med gramatik under denna flik.

Tack!
Envishet och drömmar
Jo, stavningskontrollen funkar ändå, men man trycker F7 för att kolla dokumentet i stället för att den markerar alla ord den inte kan medan man skriver.