Office 2007 publik beta för nedladdning
Idag släpptes den publik betaversionen av Microsoft Office 2007. Vilken lyckodag! Det här har jag längtat efter i snart 8 månader. :)
Mvh // Johan
Jippi!!!! 
/Ida
Nu håller den på att laddas ner… =)
Tom
Kostar det nåt eller är det som en uppdatering? Kan jag rulla tillbaka till gamla varianten om jag inte gillar den?
Betan är gratis och den går att avinstallera, men jag skulle nog inte helt lita på att allt blir exakt som förut. Det är trots allt en beta.
Mvh // Johan
Är det någon som har installerat betan?
Jag vill inte göra det innan jag vet om den förstör mina mail, adressbok och kalenderuppgifter. Är det någon som vet om man kan installera det ovanpå en Office 2003 utan att den på något sätt pajjar det som redan finns?
Tom
Jag har installerat den på två datorer. På den ena ersatte jag hela Office 2003 och den andra ersatte jag Outlook, men lät övriga program finnas kvar så jag både har 2003 och 2007. (Outlook kan inte finnas installerad i flera versioner)
Hittills fungerar allt klockrent! Det enda jag märkt är att det inte går att aktivera produkten, men det sägs att MS håller på att uppdatera aktiveringsservern och att det skulle lösa sig på måndag. Hoppas verkligen det, för om man inte aktiverar får man bara öppna programmen 50 gånger.
Jag håller på med artiklar om alla programmen. :)
Mvh // Johan
Läste nu att problemen med validering beror på att servrarna är överbelastade. Det är bara att fortsätta försöka så ska det ordna sig till slut.
Jag inte själv provat detta ännu.
Mvh // Johan
OK, tack. Men behöll du alla dina mail och kalenderuppgifter när du installerade den nya versionen?
Tom
#8: Ja, självklart.
För min Exchange-profil ville de att jag skulle ta bort min Offline Storage-fil, men det är ju bara en cache, så den byggs ju upp igen så fort man startar Outlook.
På min bärbara där jag bara har popkonton behövdes inte detta, men här har jag inte något i kalendern, så jag vågar inte garantera att det inte händer något där.
Du kanske bör ta en kopia av din PST-fil innan du uppgraderar om du vill vara helt säker.
Mvh // Johan
Nu gick det att aktivera produkten helt utan problem. :)
Mvh // Johan
OK, tack!
Tom
Va tusan, jag har i precis dag installerat Office 2003 också finns det nu 2007. Jag ligger alltid efter…
#12: Haha! Så kan det vara. Vi har kunder som för mindre än ett år sedan uppgraderat från Office 97 och Windows NT4.
Mvh // Johan
Installerat, validerat…Tjusigt värre är det och jag gillar 2007 skarp trots att jag inte gjort mer än snabb gluttat på den. Plockade hem några andra saker också när jag ändå höll på. Märker antagligen inte att jag gjort det förän om något år då jag använder funktionen*hehe*
Inga som helst problem med min dator efter installation. Outlook fungerar som vanligt, jag märker ingen skillnad där. Lade till något där men hittar inget nytt. Hur menar ni med att Outlook förändras?
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
#14: Kolla gärna artikeln om Outlook.
Mvh // Johan

Är den på svenska? 
#16: Betan finns endast på engelska. Svensk version lär inte komma förrän den skarpa versioen släpps kring jul.
Mvh // Johan
Har också installerat betan och är super nöjd, hittade många roliga saker där som jag inte hade innan
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Man blir så glad efter att ha kört den ett tag. Funktioner som man förrut var tvungen att gå via flera menyer för att göra finns nu på ett enda ställe (en egne ribbon). Exempel är, om du inför en tabell så får du automatiskt en ribbon med alla funktioner du kan göra runt en tabell. Om du infogar en bild så får du en ribbon som ger dig alla funktioner du kan göra med en bild osv. Detta ger dig en mycket större möjlighet för att formatera dina dokument, excelblad eller PowerPoint presentationer eftersom du får alla funktioner direkt på dina fingertoppar i form av ribbons vartefter du gör dina ändringar i ditt dokument. Förr var du alltid tvungen att göra olika saker från ibland många olika menyer för att få exakt det du ville ha. Nu får du allt i en meny så fort du valt en funktion (t ex en tabell, en bild osv). Via ribbons kan du även direkt se hur en ev. ändring blir genom att bara hovra över förslaget, Det slår då igenom på hela stället (t ex tabellen). Först efter att du valt det formatet blir det dock verklighet i dokumentet.