Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 738 ggr
KrutiZ
0

Börjar tröttna -_-

Hejsan , ännu ett jobbigt problem på axlarna!.

nu är det så att jag nydligen formaterat om min dator och nu när jag sitter och installerar alla drivrutiner så upptäcker jag att jag inte har skivan till grafikkortet . alltså jag hittar inga drivrutiner till kortet. Inte hittat en enda skiva till det. då är min fråga om jag kankse kan hitta drivruteiner över nätet. Jag vet inte vad det är för kort men det kanske finns någe program som man kan kolla sånt med ?.

Love:DanielSkrikandes

AndreasS
0

Du kan ju alltid kolla på grafikkortet om du har ett separat gfx.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[cocuyo]
0

När datorn startar brukar grafikkortet initieras innan den börjar räkna minne och då visar det på skärmen vad det heter. Det förutsätter att man hinner och att skärmen inte är alltför trög. Det lönar sig inte att försöka trycka paus, för tangentbordet är inte initierat. Det finns drivrutiner till i stort sett alla grafikkort på nätet.

Zpookey
0

Enklast är att öppna burken och kolla vad som står på grafikkortet.

Idag finns det istort sett bara två grafikkort…(även om tillverkarna är många)
Är det ett GeForce så tankar du ner drivrutinerna här.
Och är det ett ATI så tankar du ner drivrutinerna här.

Har du ett Matrox-kort så hittar du drivrutinerna här.

Är det däremot ett integrerat grafikkort på moderkortet så får du gå till moderkortets hemsida och hämta drivrutinerna där.