Datorn iFokus

Datorn

Etikett: programvara
Läst 903 ggr
TantAlma
0

avinstallera Norton som kom med vid köp?

Hej!

Jag skulle vilja ta bort norton symantec copotation 3.0.0 som kom med vid köptet av datorn. et fungerar inte på vanligt sätt under ta bort program. Den är skriv skyddad förstår jag. Det går inte heller med filen på nätet om borttagning…

130 kr vill supporten på symantec ha om jag ska fråga dem… Så jag tänkte se om någon annan vet innan?

tacksam för svar

Alma

johan
0

Har tyvärr inget svar på din fråga. Men jag har för mig att jag hört att man kan googla på typ "how to completly remove norton" eller något i den stilen.

Gud vad fult av Symantec att ta betalt för hjölpa dig med deras egna produkter. I synnerhet för att berätta hur man blir av med skiten.

Mvh // Johan

TantAlma
0

Tack ja i alla fal om man ska ringa och ville jag chatta så skulle jag ladda ner något innan såg jag, bara för att få support.

Men jag ska testa ditt tips

Tack

Alma

TantAlma
0

Hej igen!

Ditt svar Johan var alldelles utmärkt så du har hört och kommer ihåg rätt….Skrattande

Jag har med ditt tips lyckats få bort det och nu spinner det på som en katt här… STORT TACK för hjälpen…

mycket  tacksam

AlmaSkrattande

svenne
0

Jag måste ställa en fråga…
Har följt undan för undan här på siten alla som spyr galla över Norton, ett program som jag har haft i ganska många år och som iaf jag har varit väldigt nöjd med och inte haft några problem med, varken med virus, intrång eller dylikt.

Varför är Norton så underlägset alla andra skyddsprogram i samma kategori? Kanske man ska byta när prenumerationen snart går ut?

Tacksam för synpunkter.

johan
0

Det främsta skälet brukar vara att Norton tar mycket prestanda från datorn. Dessutom får andra program bättre resultat i tester.

Mvh // Johan

[PeterWem]
0

Norton fann min trojan, men kunde inte ta bort det för två år sedan. Nuförtiden vet jag hur jag ska hantera sådana problem, och bäst är att göra det manuellt eller med ett skräddarsytt program.

Som antivirus använder jag mig av Kaspersky, och har helt tagit bort valet att den ständigt ska scanna alla filer jag öppnar osv. Jag anser att jag är skyddad tillräckligt för att jag inte ska kunna få virus vid surfande, och filer scannar jag online, exempelvis här.

ulrikaberg
0

Även jag har kastat ut Norton. Framför allt berodde det på att min nyköpta dator hängde sig minst en gång om dagen. När jag testat allt annat var det som till slut löste problemet att avinstallera Norton och istället installera AVG. Jag har nu kört 2 veckor utan hängning!

svenne
0

Jag har som sagt inte haft några som helst problem men tack för era synpunkter.

Zpookey
0

Norton var bra när det ägdes av norton själv..och när det inte fanns så många hot i världen…..men nu är det symantec som äger norton och allt de rör vid verkar mest bli soppa tycker jag.

Att lägga ner energi på det grafiska gränssnittet när det kommer c:a 30.000 nya hot varje månad är för mig ett mysterium.

Jag förespråkar NOD32….men det visste ni säkert redan innan ;)

svenne
0

Du har nog rätt och jag har faktiskt funderat på just NOD32 nu när Norton-prenumerationen går ut.

Pehpsii
0

Wakeupcall för mig. MIna dator hänger sig också oförklareligt då och då. Ska nog göra mig av med norton nu när min prenumeration tar slut jag med.

På tal om att ta bort trojans, någon som vet några bra program för det?

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[PeterWem]
0

#11 Hijackthis, men då ska du veta vad du gör. Har du problem med trojaner så skicka ett pm eller skriv i min gästbok.

Ijin
0

Tror att Dom tar betalt för att dom får sina arshlen sparkade av F-secure xD Så norton kanske inte går så bra längre..