Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1442 ggr
Martin
0

IE funkar inte - Firefox funkar - vad är felet?

Sedan ett par dagar har jag ett mycket (tycker jag själv) konstigt problem.

När jag skulle surfa (använder oftast IE7) så kom det upp "sidan kan inte visas", ungefär som att jag inte hade kontakt med internet.

Försökte på i princip alla sidor jag har som bokmärken, och även att skriva in adresser. Samma resultat för alla sidor.

Trodde det var något tillfälligt, och stängde av datorn och provade på kvällen igen. Samma resultat.

Startade outlook express för att se om jag hade kontakt med mailservrar. Jodå, mailen trillade in som vanligt. Testade surfa med IE7 igen, samma resultat.

Testade med Mozilla Firefox (version 2.0.0.7) och det var inget problem. Kunde surfa på alla sidor. Testade med IE7 igen. Samma resultat (dvs, "sidan kan ej visas").

Helt uppenbart har jag kontakt med internet (jag skriver ju t.ex. detta meddelandet), men vad kan det vara som gör att jag inte kan surfa med IE7?

mvh Martin

johan
0

Kan det vara någon proxy inställd?

Hur ser det ut under Verktyg, Internet-alternativ, Anslutningar? Och speciellt under LAN-inställingar?

Skicka några skärmdumpar så ska jag se om jag ser något lurt.

Mvh // Johan

pentsium
0

-mmm Firefoxx

Martin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Där fanns inte mycket :( Funderar nu på om det kan vara så att Windowslive gjort en uppdatering mellan att det fungerade och inte fungerade. vet att det för någon dag sedan gjordes en sådan som startade om datorn, men kan inte helt säkert säga att det är därefter som det inte fungerat.

Men - jag skulle ju kunna tro att följande blanka rutor är en anledning… Men hittar inte de inställnigar jag skall ha.

Har LAN genom Telia (fd HSB Bolina).

mvh Martin

Martin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske glömde att säga det, jag behöver inte svar som "men använde firefox då". Jag har behov av att använda olika webbläsare, bland annat för att kunna se hur en hemsida jag håller på att utveckla ser ut för olika besökare.

Här är "felmeddelandet" jag får när jag använder IE7.

mvh Martin

Martin
0

Inga fler förslag? Förslag på inställningar under LAN, känns ju lite tomt där? Har försökt lägga till men verkar inte hända så mycket?

mvh Martin

[mingdie]
0

Vet inte om detta hjälper dig men vi hade liknande problem som dig. Vi använder firefox men behövde IE för att kolla vår websida. Vi kom underfull med att IE7 ändrade inställningar efter uppdateringar från MS. Min fru blev så förbannad att hon tog bort IE7 och la tillbaka IE6 och nu fungerade allt igen. Men på min dator där jag har kvar IE7 har jag haft problem ett par gånger till efter uppdateringar från MS.

Nu har vi hittat en plugin på firefox som kör den i IE mode så vi slipper använda IE längre.

Eddie

Martin
0

#6 Tack, skall kolla upp det där.

mvh Martin

WesthKiowas
0

Kan tala om att jag har samma fel på IE, vissa sidor går inte att se alls. Andra funkar som vanligt.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Hawknestgrove
0

Ja jag fick också tipset att köra IE via Firefox med IEtab. jättebra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

WesthKiowas
0

Helt otroligt, jag laddade ner firefox men snacka om all jävlighet när det var samma fel där. Kommer in på www.agria.se  första sidan men sen när jag ska trycka vidare på katt så är det stopp. Jag måste ju ha en jätte knasig inställning på min dator!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!