Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 650 ggr
mikal
0

Media Center som "add on"?

Jag undrar om det går att få tag på endast Windows Media Center som program istället för hela kittet där man installerar Windows och får Media Center på köpet.

Det måste väl finnas?
Eller finns det liknande mediaprogram till PC?

Micke.

johan
0

inte media center. däremot finns en open source-variant som heter media portal som du kan prova.

Mvh // Johan

mikal
0

Okej, tack.

Men det måste finnas fler mediaprogram som har ett fint grafiskt gränssnitt som Media Center? Och som kanske rent av går att konfiguera som man vill ha det själv.

Jag ska försöka leta Media Portal.

johan
0

Media Portal är nästan exakt som Windows Media Center. Det syns tydligt var dom snott det mesta från.

Det var väldigt länge sedan jag körde Media Portal själv, så detta kanske inte stämmer alls längre, men min upplevelse var att Media Portal var betydligt långsamma och kvaliteten på inspelad TV var ganska mycket sämre.

Det som däremot var bättre var att programdata till TV-guiden är från XML-TV och innehåller programinfo från betydligt fler kanaler än vad Microsofts programguide gör. Man kan iofs modda Windows Media Center för att köra XML-TV-tablåer istället.

Jag tror även att Media Portal har stöd för färre TV kort än MCE, men det kan ju också ha ändrats.

Mvh // Johan