Drivare till Creative webcam
Vi har en Creative webcam som har några år på nacken. Nu vill sonen koppla in den på sin dator, men vi hittar inga drivarrutiner till den. CD'n har fått ben och försvunnit och på Creatives websida står det att de inte supporterar den längre och jag hittar ingen gammal drivare till den heller. Jag vet att en webcamera inte kostar all världens pengar, men jag har svårt att kasta en fungerande ting bara för att jag inte hittar en drivrutin. Är det någon som har något tips om var jag kan hitta en sådan?
När jag kommer hem ska jag titta på vad jag har bland skivorna, har för mnig att jag har en sådan cd från creative men jag använder inte webkamera.
Vad heter kameran? har du en modellbeteckning på den ?

Den är vit och lite grå. Ovanför linsen står det Creative. På baksidan står det Creative Labs Inc VF-0040. Under "klämman" står det S/N:K3VF0040457008876M Made in Korea
En ny webkamera kostar inte många kronor idag annars.

Jag vet att det inte kostar mycket - det är bara iden att kasta en fullt fungerande pryl bara för att jag inte har drivare till den. Det kastas mycket nog tycker jag…
Du kan ladda ner nya drivare HÄR
Reggar du dig där så är det gratis också

Tack - nu fungerar den. Det är inte den bästa kameran jag sett så vi ska nog köpa en ny inom sin tid…
Jag kan tänka mig att just webbkamera är en sådan pryl som man använder mer om det är bra kvalitet.
Jag har aldrig använt kameran i mobilen speciellt mycket, men nu när jag fick en ny mobil med en helt ok 3 megapixelskamera så använder jag den jättemycket.
Mvh // Johan