mailprogram.
Ngn som använder sig av IM/ IncrediMail?
Ngn som isf vet vad detta är för ngt? När man för markören dit, så står det: hämta format, vad hämta format?? Det händer liksom inget när man klickar där. Vad ska den användas till, ngn som vet och som använder IM?
Tack på förhand/
visste inte vad jag skulle ta för grupp, där det står: välj grupp, så jag tar på: 11: övrigt, hoppas det är ok?

Hämta format är som kopiera och klistra in, fast för enbart format. Så om du t ex formatera en text med fet, kursiv och röd text och vill ha samma format på en annan text kan du markera texten, trycka på Hämta format och sedan markera en annan text så får du samma format på den andra texten som den första texten.
Mvh // Johan
Det är en funktion som även finns i Officepaketet. Jag använder den nästan dagligen i både Word och Excel.
#1 och #2
jamen, markerar gör man ju med musen ändå, om man vill ha en annan färg, fet eller kursiv stil. måste man avnända den där "penseln" till det då? Tycker det går bra utan att använda penseln! Så jag förstår egentligen inte vad "penseln" ska vara till för?
Penseln fyller sin funktion bäst när du lagt på flera format. T ex röd+fet+kursiv+14 punkters storlek. Med penseln blir det ett klick. Utan blir det 4 klick för samma sak.
Mvh // Johan
Man kan ha ganska många inställningar man vill ta med sig. Tysnitt, storlek, färg, format (rubrik eller liknande) osv. I Word kan man dubbelklicka på penseln och sedan "måla" allt i texten som ska ha det formatet (Gäller även i Excel där jag använder det ännu mer). Den är endast tänkt till att göra det enklare.

Välj den text eller grafik som har formateringen du vill kopiera.
Klicka på Hämta format på verktygsfältet Standard
. Pekaren ändras till en penselikon.
För att använda formateringen i mer än ett text- eller grafikblock, dubbelklicka på Hämta format
.
Klicka på den text eller grafik du vill formatera.
Om du använder formateringen till mer än ett text- eller grafikblock, välj alla element, ett i sänder.
#6 det är inte riktigt så i IM tyvärr. Jag har testat flera ggr men det händer liksom inget med just DEN penseln när man klickar runt så att säga som jag visade längre upp här i inlägget:( IM/ IncrediMail.