Windows Movie Maker kraschar
Börjar bli väldigt irriterade nu på Windows Movie Maker som kraschar varje minut när jag håller på med en filmsnutt. Jag överdriver inte om jag säger att jag har startat om programmet 50 gånger idag.
Det har inte varit så innan… Vad kan det bero på?
Troligtvis en codec som inte fungerar som den ska. Vilket format är filmsnutten?
Mvh // Johan
Det är samma för mig.. Och det kraschar så fort jag lägger in en filmsnutt, oavsett vilket format. >.<
Filmsnutten är i formatet .AVI och det hänger sig ofta efter att jag har lagt in en snutt eller gjort något annat.
Är det från din egen kamera, eller är det något du laddat ned?
Mvh // Johan
Det är bilder från min egen kamera, en Canon Ixus 50.
Har haft samma problem och det är verkligen jätte störande. Fick det aldrig fixat igen. :/

Det jag märkt på vissa system är att Movie Maker, speciellt i Vista krockar med en del andra hänvisningar från andra program/drivrutiner.
Det kan ordna sig med servicepacken.
Vissa AVI kodar dessutom lite "klantigt" så man behöver ibland koda om dem i det programmet som kommer med kameran, innan det kan laddas i Movie Maker.
Själv använder jag alltid ett gratisprogram som heter ABC Video Roll, istället för Movie Maker.
I XP dyker motsvarande ibland upp om man har webkameran eller kameran inkopplad på USB-porten under tiden man kör Movie Maker. Kanske kan det hända i Vista med.
Laddar man över klippet lokalt till datorn, kopplar ur kameran/webkameran så brukar det oftast gå bra. Problemet är ju att det finns program i storleksordningen användare i kubik, så det kan egentligen vara var som helst problemet ligger, utom i Microsoft's egen kodning så klart ;-).
Men som sagt… bara allt ordnar sig på windows-sidan så kan det lösa sig.