Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1401 ggr
Jenna-Gun
0

I stället för Norton

Ska snart förnya Norton antivirus. Men jag är så trött på att alltid få upp denna norton varje gång jag ska öppna en mapp.

Finns det nått annat som jag kan testa som är skapligt likvärdigt.

Frågvisa Jenna

Vikke
0

Jag kör avast antivirus, fungerar ganska bra. Men enligt mig så är typ allt bättre än norton..

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning

Zpookey
0

Ska du ha det bästa antivirusprogrammet så ska du välja NOD32.
Vill du ha det sämsta så ska du välja Panda.

Vi har diskuterat antivirusprogram ganska mycket här inne….gör en sökning på NOD32.

Gratisprogrammen ger jag inte mycket för.

jacani
0

Kan berätta att jag använt både betal och gratisprogram..med Mcafee fick jag ändå virus i burken och med Avast har det funkat klockrent-även kört tetser på nätet för att dubbelkolla…så varför man inte ger mycket för gratisprogrammen har jag lite svårt att fatta…

iboat
0

Istället för antivirusprogram, köp en Mac och sluta krångla.

Zpookey
0

Det är som att säga…jasså…du krockade med en Volvo? Köp Saab.

Mac hade över 200 sårbarheter 2007….PC hade 40. Det är bara en tidsfråga innan MAC kommer att råka ut för sånt som PC råkar ut för idag. Men med fler användare desto fler hot.

Kaj
0

Jag håller med Zpookey helt och hållet. Att byta till Mac är ju troligen inte lösninge på Jenna_Guns problem. Mac FireFox och alla andra synpunkter är nog bra ifall man vill diskutera bästa OS webläsare od men inte som ett svar på en användare som redan har en miljö och inte angett att de vill byta.

Jag kör Avast gratisversionen. Fungerar rätt bra. Ända skillnaden mot Avast betalversionen är att du har lite bättre möjligheter att ta ut rapporter och finjustera men det är samma skydd som ingår.

NOD32 är enligt tester nästan alltid det bästa programmet. Fångar upp mest Virus, torjaner etc och är dessutom väldigt snäll mot prestandan.

iboat
0

_"Det är som att säga…jasså…du krockade med en Volvo? Köp Saab.

Mac hade över 200 sårbarheter 2007….PC hade 40. Det är bara en tidsfråga innan MAC kommer att råka ut för sånt som PC råkar ut för idag. Men med fler användare desto fler hot."_

Det var ingen smart liknelse. Faktum är ju att Mac är ett säkrare system än Windows. Jag har aldrig haft ett enda antivirusskydd under de 18 år jag har använt Mac. Har haft PC också men tröttnade snabbt på krånglet och det eviga jagandet efter virus och annat skit. När ni jagar virus, jobbar jag.

Jag tänker inte starta ett Mac vs Win krig, så det här är mitt sista inlägg i den här tråden.

johan
0

"Jag har aldrig haft ett enda antivirusskydd under de 18 år jag har använt Mac"

Det har inte jag på min Windows-dator heller. De flesta virus får man ju för att man själv kör filer man inte borde. Är man lite vaken så slipper man ju sådant strul.

Mvh // Johan

[cocuyo]
0

Påminner mig om när vår konsult gick igenom firmans datorer, 12 st totalt, 11 hade virus, alla 11 med virusskydd - en dator hade inte virus, det var min, och den hade inget virusskydd… (Windows).

Så det kan ha betydelse om man klickar på länkar i e-posten…  

"Du har fått ett e-vykort, klicka här!"

Hawknestgrove
0

F Secure tycker jag är bra. dessutom, så kan man få telefonkontakt med dem PÅ SVENSKA! vilket är värt guld!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Jena, jag såg att även du hartelia. Så då kan du ju ha F_secure, det ingår ju i  ditt bredband!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....