Erepublik - kul onlinespel för alla åldrar
Om det här inlägget inte passar här så får nån gärna ta bort det, jag gör iallafall ett försök :)
Tänkte göra lite reklam för spelet Erepublik. Erepublik är ett webbaserat onlinespel som man kan finna på http://www.erepublik.com. Spelet (eller simulatorn som vissa väljer att kalla det) fungerar som så att du startar som en medborgare i landet du väljer att bosätta dig (sverige såklart!). Därefter kan du söka jobb inom olika branscher som mat, vapen, gåvor eller sjukhus och också välja att gå med i armén eller bli politiker.
Spelet är just nu i betastadiet (det har hållt på sen mitten av november) och mängden funktioner kanske inte är så jättemånga men fler är på väg in! Sverige är just nu det klart största landet i spelet med runt 2800 medborgare, men vi behöver fler! Om mindre än en månad kommer admins införa den så kallade "war module" och då kommer vi behöva allt folk vi kan få tag i för att behålla vår position som starkaste nationen i världen (och kanske utöka vårt lands gränser också!).
Det är ganska mycket politik så om man är strategiskt lagd är detta perfekt :)
Om ni är intresserade av att testa på spelet så skicka ett pm till mig med er mejl-adress så skickar jag en invite (har 7 stycken kvar). Ja, jag får lite in game-valuta när ni registrerar er men alternativet är att registrera sig på sidan och sen få vänta flera veckor för att få tillgång till spelet. Ni bör få minst 2 invites själva när ni registrerar er så om mina tar slut här så vore det jättebra om ni kan fortsätta att bjuda in varandra så att alla som vill testa på kan göra det!
Har ni några frågor eller funderingar angående spelet så svarar jag gärna på det här!
Det är alltså ett textbaserat "spel" som egentligen bara är ett phpBB-forum? Nejtack…inget för mig 
:D Ja det är textbaserat, men inget forum. Antar att det var forumet för spelet du kollade :)
Tog bort stycket om forumet, det kanske blev förvirrande.
Skicka mig en inbjudan så ska jag se om det är något för mig 
#3 Nu har jag skickat en inbjudan till dig :)