Svart i VLC - Bara ljud
Hej!
Det är helt svart i min vlc media player, bara ljud hörs. Jag har googlat på hur man kan göra men det dem säger är att man ska ändra utmatningmoduler elr nåt, men jag vet inte ens vad det är.
Tack

Det du skall göra är att gå till Inställningar-inställningar-Video-Utmatningsmoduler.
Längst ner till höger ser du "Avancerade alternativ" bocka för den.
Då kommer det fram en rullist för Videoutmatningsmodul. Välj DirectX Video output. Det borde hjälpa.
Du kan kanske också behöva fixa till det med Videoöverlagringen i grafikdrivrutinerna. Har du Nvidia eller ATI finns ju en bra kontrollpanel för det under bildskärmsinställningar.
Lycka till och låt mig veta hur det går.

Tack, men asså jag hittar inget som heter utmatningsmoduler och när jag trycker på ''Avancerade alternativ'' så kommer det fram massa ''bocknings-alternativ'' typ som - Aktivera Video, videoutmatning i gråskala, hoppa över bildrutor mm.
Och sen om man bläddrar ner så kommer man till Skärmbild inställningar, där man ska välja prefix för videoskärmbilder och sånt.
Jag måste va världens trögaste person som inte fattar nånting..!

När du går till menyn Inställningar, trycker på inställningar och sedan Video. Det finns ett "+" till vänster om texten… klicka på den så hjälper det nog ;-).
Annars är det nog något med grafikkortets inställningar och/eller drivrutiner. men jag gissaar på att du gått vilse i VLC bara. Prova igen och återkom.

Tack!!! Det funka, verkligen jättesnällt att du hjälpte mig! :)

Ingen orsak… glad påsk.

Tack för det ja! nu funkar min bild också som den ska.. :P =D