Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 691 ggr
AktieTrader
0

Mötesinbjudiningar från Outlook

Vi har en dator här på jobbet, de som använden den har inget behov av Office och därför hade heller inget Office.

Nu vill deras chef att de ska kunna ta emot mötesinbjudningar från Outlook. När de får en inbjudan i Outlook express så är den oläslig.

Finns det någom mailklient som kan visa mötesinbjudningar från Outlook? Vi har ingen Exchangeserver.

Zpookey
0

Det går att köpa endast Outlook så är det problemet löst.
Man behöver inte köpa hela officepaketet.

http://www.dustinhome.se/pd_5010102247.aspx

johan
0

Både Outlook och Notes klarar av att läsa dessa inbjudning. Jag vet inte hur det är med Windows Mail och Windows Calendar.

Mvh // Johan

AktieTrader
0

Jo jag tänkte om det gick att lösa utan M$. Det är iofs inte mina pengar men det känns onödigt att slänga ut 1000kr för att de ska få 2-3 mötesmejl om året. 

Nu har jag förmånen att bara ha en av 100 datorer installerad med Vista.

Zpookey
0

Ja…vista i nätverk är riktigt jobbigt…tur att ni bara har en Vista installerad. Vem är stackaren som fått den?

[cocuyo]
0

Om Notes klarar det kanske det går med SmartSuite 97? Den släpptes fri av Lotus för några år sedan som bilaga till Personal Computer World. Innehåller 123, WordPro07, Approach, Freelance och Organizer. Jag brukar använda den när jag får dokument från Notes, och det har funkat hittills.

AktieTrader
0

#4 Det är en av ägarna som absolut ville ha Vista, så jag kunde knappast hindra honom. Men jag avrådde och sa att han fick skylla sig själv.