Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 489 ggr
Hjortronsylt
0

Blir inte av med gammal version

Hej,

har ett mysko problem med MSN på en stationär dator.

Hade nyaste versionen 8.5 på datorn. Allt fungerade som vanligt men nu händer följande;

Varje gång MSN Messenger startas så går en stengammal version 4.7 (!!!) igång.

Två versioner av MSN finns till höger nere vid klockan, trots att det inte finns två versioner i Program. Har varit inne på msnconfig och bockat av att MSN Messenger inte ska starta (utan bara MSN Live Messenger). Det fungerade en gång vid omstart, men bytte automatiskt bara till den andra ändå.

Har avinstallerat allt vad MSN heter och installerat om, ändå kommer version 4.7 tillbaka. Hämtar nyaste versionen gång på gång men den återgår ändå till en stengammal version!!!

Har ni några förslag på vad som kan vara fel?

sumpen
0

du har en envis dator;)

Oscar
0

Du kan ju testa att ta bort den gamla versionen i Lägg till/Ta bort program -> Lägg till/Ta bort windowsfunktioner.

Hjortronsylt
0

Som sagt, har redan avinstallerat allt, och ominstallerat.

Normalt sett ska gammal version uppdateras med den nya, men istället kommer dubbla uppsättningar av MSN upp. Version 4.7 och version 8.5.

Har någon förslag på hur jag får bort det? Har testat avinstallera även i felsäkert läge, rensat gammalt med CCleaner, etc.

Oscar
0

Den version av msn som ligger med i Windows, 4.7 för din del, har aldrig uppdaterats för mig, den ligger alltid kvar och den tar man bort som jag beskrev ovan (observera: inte direkt under Lägg till/Ta bort program, du måste klicka på Lägg till/Ta bort windowskomponenter till vänster i fönstret för Lägg till/Ta bort program). Däremot när du installerar det nya lägger sig det som ett vanligt program som kan avinstalleras direkt under Lägg till/Ta bort program.

Zpookey
0

Det är inte så att du blandar ihop Windows messenger och MSN messenger va? Windows messenger tast bort i "ta bort/lägg till windowskomponenter" medan MSN messenger tas bort i "Lägg till/ta bort program"

Är säker på att du redan tänkt på detta men jag skriver det ändå för säkerhets skull.

Det är inte så att ditt gamla messenger har installerats tillsammans med något "freeware"-program? För då brukar man vara tvungen att avinstallera det också.