Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 842 ggr
Jalking
0

Glömsk mus

Jag vill att hjuler på min mus ska scrolla 6 rader/hack. Det måste jag gå in i kontrollpanelen och ställa in varje gång jag startar datorn. Windows vill att jag ska scrolla 1 rad/hack och ställer tillbaka dit lika envist som jag ändrar till 6.

Vad är fel? Varför minns inte mususlingen vad jag ställer in?
Kan jag fixa med ngt registerhack?

_RS_
0

Möss är inte kända för sitt minne…  och alla som sett en mus i ett hjul vet att de inte direkt tänker sig för utan de bara maler på i samma banor. Det är nog därför det är lite svårt.

Men vad har du för mus? har du avsedda drivrutiner för den eller kör du med Windows egna? Ibland behöver man ha de drivrutinerna och den programvaran som är avsedd för just maskinvaran och inte bara köra ps2-kompatibla drivisar.

Jag har en glidplatta som får totalspatt om man inte använder rätt drivare och min fru hade tidigare en scrollmus som inte scrollade alls utan Labtec's drivare.

Jalking
0

Jag har Acers första Ferraridator. 3000 har jag för mig att den heter. Musen är originalmusen. Exakt vad det är för mus vet jag inte.  Inget fabrikat står på den. Kanske Acer tillverkar sina möss själva? Datorn är ominstallerad en gång med den medföljande recovery-CD:n, så drivisarna borde vara rätt men jag vet inte säkert.

Jag har tillfälligt haft en annan mus tidigare, om nu det kan ha lett till att Windows har bytt drivrutiner. Jag installerade iaf inget när jag hade den musen.