one.com
jag tröttnade på freewebs och comhem så jag tänkte beställa hotel + domän ifrån one.com men jag kom inte längre än steg 2/4 eller nåt sånt, set stog att den hade skickat ett mejl till min e-post men det kom inget mejl och den gick inte vidare till nästa steg…
är det någon som vet ngt annat billigt och bra ställe med domän och hotel?
Mycket bättre och billigare än One.com

Ska vi inte vara lite objektiva här??
Nix..one är inte seriösa för fem öre.
Jag har haft One.com i snart två år och det har fungerat perfekt, jag är helnöjd.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
Hm, tveksam. Har själv haft (men ej längre) One.com i några år. Var nöjd med tillgängligheten (sällan avbrott) och hur enkelt det var att göra en "dummie-hemsida" utan kunskaper. Klistra in - placera - klart! Billigt var det också.
Däremot så upplevde jag deras tekniska Live-support som både arrogant och inte alls kunniga! Svarade otrevligt tillbaka och gav bristfälliga svar, som inte alls löste ev. problem.
Så länge man inte har besökare på sin hemsida så är det ok.
Har berättat detta innan men min kompis hade One innan.
Han håller på med 3D-konst och ett 3D-magasin hade ett reportage om honom i sin tidning…..tyvärr publicerade de hans hemsidesadress så han fick 5000 besökare samma dag som tidningen kom ut. Och vad gör One? Jo de stänger av hans konto rätt upp och ner utan att ens informera honom…det var inte förrän han mailade "supporten" och frågade varför hans hemsida inte fungerade som det kom ett svar 3 dagar senare som meddelade att hans konto hade stängts för att det hade varit för mycket trafik (när han tecknade sitt konto stod det obegränsad trafik…och det enda i trafikväg han hade på sin sida var besökare..han hade inga nedladdningsbara filer eller annat förutom ett galleri med sina bilder i max 50kb storlek). Han ville då byta webhotell men eftersom att han låtit One registera domänen så hävdade de att de ägde namnet och att han kunde få köpa det. (de har sålt namnet vidare nu och det har blivit en affilliate-sida med reklam-klicksintäckter)
Givetvis ville han inte ha något med dom att göra och skaffade ett nytt domännamn och ett nytt webhotell…
Men vad händer när det gått ett år sedan han skaffade One och 6 månader sedan de stängt hans konto? Jo..det dimper ner en årsavgiftsfaktura. Han kontaktar One och de säger att han måste betala eftersom att han inte sagt upp webhotellet. Och för att han inte orkar bråka så betalar han…och vad tror ni händer året därpå? Jo..en ny faktura….trots att de stängt hans konto själva utan att han har en möjlighet att få tillbaka det….och trots att han sa till redan då inte ville ha mer med dom att göra.
Det finns många exempel på nätet där folk sagt upp sina konton men One hävdar att de inte fått någon uppsägning trots att det har skickats in brevledes eller via fax….och de fortsätter att skicka ut sina fakturor.
Jag skulle ALDRIG välja One om jag så fick betalt.
Mer oseriösa idioter får man leta efter.

oj, ja jag kmr inte välja one därför att jag kom inte så långmed registreringen..gaaah ^

Jag har sagt upp mitt ena webhotell hos One.com och fått bekräftat både via mail och i kontrollpanelen hos dom, att så är fallet, och alltid snabb suport, dock tycker jag att de kunde uppdatera sin ver av "formMail" på servern +lite annat.
Har haft one.com och jag är nöjd. Har både flyttat domäner till dem och avslutat webbhotell och allt har fungerat som det ska och jag har fått svar relativt snabbt också. Så jag är nöjd.