Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 863 ggr
irma
0

Konstigt i IE7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mej med detta problem?

Har IE7 som webbläsare, var på www.korkort.se och skulle titta på skärmdumpar av ett program, då får jag upp ett pop up fönster som hamnar långt ner på min skärm, när jag scrollar mitt webbläsar fönster så flyttas bakgrunden på det fönstret men popup fönstret ligger kvar lika.

Detta medför att när jag ska infoga bilder i inlägget i min wordpress blogg, som jag uppdaterade till 2,5 för ett par dagar sedan) så händer samma sak, bilduppladdnings fönstret lägger sej långt ner så jag kan inte se de alternativen med att infoga bilden i inlägget.

Men från sambons dator med IE7 fungerar allt det här felfritt.

Har avinstallerat IE7 och installerat om det, men samma problem kvarstår.

Har testat firefox i bloggen och det fungerade med att lägga in bilder i inläggen, men jag trivs inte med firefox utan vill använda IE7.

tack på förhand,, lägger med en skärmdump på hur fönstret lägger sej i webbläsaren.

Hjortronsylt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som jag brukar säga i mina inlägg, det finns folk som kan det här betydligt bättre än jag.

Men i väntan på proffsen så har jag en gissning; Har du ändrat textstorleken i webläsaren? Eller kommit åt zoom? Lägger in en skärmdump för att visa vad jag menar.